تعامل سازنده با دولت، مطالبه بخش خصوصی

به گفته فاطمه قنبرپور رفع خلا تعامل صحیح، اصولی و سازنده را بین دولت و بخش خصوصی در حوزه حمل و نقل از مهمترین مطالبات بخش خصوصی است

رها کردن هرگونه تصدی‌گری از سوی دولت و استفاده از منابع در دسترس در سطح جامعه، ایجاد پنجره واحد برای دریافت مجوزها و حذف مجوزهای زائد،  هموار ساختن مسیر حضور بخش خصوصی و پیمانکاران در پروژه احیای بافت‌های فرسوده، نوسازی ناوگان و بهینه‌سازی مصرف انرژی در حوزه حمل و نقل، استفاده از فاینانس در تکمیل پروژه‌های ناتمام، بهره مندی از سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی،  ایجاد شرکت‌های سهامی عام به همت فعالان، تشکیل کارگروه مشترک برای استفاده بهتر و کارآمدتر از منابع موجود از جمله اهدافی است که محمد اسلامی، وزیر  وزارت راه و شهرسازی پیش از حضور قطعی خود در وزارت خانه وعده تحقق آن را داده است.

 اسلامی در جمع فعالان بخش خصوصی با اعلام آمادگی استفاده دولت از بخش خصوصی، بر پایان دادن به روابط خشک دولت و بخش خصوصی تاکید کرد و در ادامه الگوهای متداول را در برگزاری مناقصه ها ناکارآمد خواند و خواستار تغییر در الگوی اجرای پروژه ها شد.

وزرای پیشنهادی دولت پیش از تعیین سرنوشت خود با حضور در اتاق بازرگانی، برنامه های خود را تشریح کردند. در این میان محمد اسلامی، کاندیدای پست وزارت راه و شهرسازی بیش از پیش بر تحکیم روابط دولت و بخش خصوصی تاکید کرد؛ فاطمه قنبرپور نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل، لجستیک و گمرک اتاق بازرگانی ایران نیز رفع خلا تعامل صحیح، اصولی و سازنده را بین دولت و بخش خصوصی در حوزه حمل و نقل از مهمترین مطالبات بخش خصوصی دانست و گفت: برنامه های ارائه شده از سوی وزیر، تفاوت ماهوی چندانی برنامه های وزیر پیشین ندارد حال آنکه شرایط حمل و نقل کشور با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم  کرده  و نیازمند یک برنامه ریزی منسجم، حساب شده و با قابلیت عملیاتی شدن قطعی است.

قنبر پور اذعان داشت: نقص در تخصیص ارز به حمل و نقل بین المللی، خلا زیر ساخت های حمل و نقل، گران بودن لاستیک، توقف های طولانی در گمرکات و ضررهای متعاقب آن تنها گوشه ای از مشکلات حمل و نقل کشور است که در دوره های مختلف به شدت و ضعف ادامه داشت.

وی اذعان داشت: لازمه تغییرات ملموس در حمل و نقل حضور یک فرد با اشراف کافی به حوزه حمل و نقل کشور در راس این وزارت خانه است.

نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل اتاق ایران گفت: در مدیریت قبلی مسائل سیاسی با مسائل مدیریتی وزیر تداخل پیدا کرد و خروجی کار مطلوب نبود.

فاطمه قنبرپور بر اهمیت انکار ناپذیر موضوع ارتباط تشکل ها با وزارت خانه  به خصوص شخص وزیر تاکید کرد و گفت: متاسفانه دسترسی ما به وزیر به سختی امکان پذیر است حال آنکه بعنوان فعالینی که به شکل مستقیم در حوزه حمل و نقل فعالند لازم است این ارتباط موثر، سریع و اسان باشد.

وی گفت: ارتباط با واسطه با وزیر راه به جایی نمی برد چرا که  اغلب محتوایی که به سمع وزیر می رسد با مطالبه ما متفاوت است و عملا یک دور باطل شکل می گیرد و مشکلات تداوم پیدا می کنند؛ قطعا با ارتباط مستقیم اطلاعات صحیح به وزیر منتقل می شود و تصمیم گیری متعاقب آن نیز با دقت بیشتری انجام می پذیرد.

 

 

 

کد خبر 25609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 3 =