جک ما: جنگ تجاری احمقانه‌ترین اتفاق ممکن است

میلیاردر چینی و بنیان‌گذار شرکت علی‌بابا، جنگ بر سر تجارت را بی‌معنی خوانده و بار دیگر تشدید درگیری بین آمریکا و چین را مورد انتقاد قرار داد

به گزارش بلومبرگ، جک ما، میلیاردر چینی و بنیان‌گذار شرکت علی‌بابا، جنگ بر سر تجارت را بی‌معنی خوانده و بار دیگر تشدید درگیری بین آمریکا و چین را مورد انتقاد قرار داد.

ثروتمندترین فرد چین که ماه گذشته هشدار داده بود جنگ تجاری می‌تواند حتی تا دو دهه طول بکشد، عنوان کرده که هدف قرار دادن کالاهای تجاری بیهوده است، چون چین به راه خودش برای تبدیل شدن به بزرگ‌ترین خریدار محصولات خارجی ادامه می‌دهد.

بنیان‌گذار علی‌بابا اشاره کرده که خدمات چین مثل خدمات مربوط به اینترنت – و نه تولیداتی که از قدیم داشته – به رشد اشتغال این کشور کمک می‌کند.

جک ما که امپراطوری تجارت الکترونیک او اکنون بزرگ‌ترین شرکت چینی است، از مخالفان اعمال تعرفه‌های تلافی‌جویانه بر صدها میلیارد دلار از کالاهای چینی و آمریکایی است. او در اکسپوی واردات در شانگهای گفته: «جنگ تجاری احقمانه‌ترین اتفاق ممکن در دنیا است.»

با اینکه شرکت علی‌بابا بیشترین درآمد خود را از تجارت داخلی به دست می‌آورد، اما جک ما و مدیرانش از چین به عنوان مقصد ورود کالاهای خارجی – چه آمریکایی و چه غیره – دفاع کرده‌اند.

آقای ما گفته: «این بزرگ‌ترین چالش چین است که خودش را به یک کشور واردکننده تبدیل کند. اما این برای دنیا هم بزرگ‌ترین فرصت است.»

کد خبر 25656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 16 =