۱۸ درصد اشتغال در بخش کشاورزی

حجتی: ۱۸ درصد اشتغال کشور مربوط به بخش کشاورزی است که این رقم به جز صنایع تبدیلی است

محمود ­حجتی در مراسم امضای تفاهم نامه تولید و اشتغال بخش کشاورزی موضوع بند الف تبصره 18 قانون بودجه سال 97 با اشاره به اشتغال در بخش کشاورزی افزود: در هر 10 هکتار اراضی دیم، ​یک اشتغال را شاید داشته باشیم اما در اراضی آبی حداقل هر هکتار، ​یک اشتغال ­دارد.

وی با بیان اینکه در بخش گلخانه، ​هر هکتار،­ 10 شغل داخل گلخانه نیاز دارد گفت:­­در حاشیه آن نیز خدمات ناشی از بسته بندی، ​سردخانه و مرتب سازی، ​اشتغال زیادی خواهد داشت.

حجتی به رکورد در افزایش گلخانه در شش ماهه نخست امسال اشاره کرد و افزود: در شش ماهه نخست امسال، ​حدود هزار و 400 هکتار گلخانه های ما توسعه یافته است.

وی با اشاره به برنامه کشور در این بخش گفت: بر اساس برنامه، ​سالی دو هزار و 500 هکتار می بایست گلخانه ها توسعه یابد و رقم فوق ( 1400 هکتار در شش ماه ) ،​ بیش از برنامه است.

حجتی تصریح کرد: با این وجود، ​ما در بحث گلخانه در کشور در مقایسه با برخی کشورها از جمله ترکیه که 50 تا 60 هزار هکتار گلخانه دارد،​ بسیار عقب هستیم و در حال حاضر 13 هزار و 500 هکتار گلخانه در کشور وجود دارد که باید توجه و حمایت بیشتری به این بخش شود.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین به تغییر و تحولات و اقدامات صورت گرفته در بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: تا سال 92­ ظرفیت سردخانه ها حدود­ یک میلیون و 400 هزار تن بود­ اما امروز این رقم به بیش از دو برابر ارتقا یافته است.

وی به برخی اقدامات در حوزه کشاورزی اشاره کرد و گفت: روزی که دولت یازدهم آغاز به کار کرد اراضی آبی ایلام کمتر از 70­هزار هکتار بود؛­­در حالی که امروز به حدود 200 هزار­ می رسد.

حجتی افزود: این اقدام یک انقلاب در آب و خاک کشاورزی ­کشور در طول 5سال گذشته­ محسوب می شود.

وزیر جهاد و کشاورزی بحث طرح اراضی شیب دار را که یکی از محورهای اقتصاد مقاومتی است مهم خواند و گفت: این اراضی در بعضی مناطق ظرفیت برداشت محصول فوق العاده ای دارد که باید توجه بیشتری به آن شود.

وی به سهم بخش کشاورزی در فضای کسب و کار اشاره کرد و افزود: بیش از 30 درصد سهم کشاورزی در این بخش است.

حجتی گفت: سهم سرمایه گذاری در بخش کشاورزی به نسبت سهم سرمایه گذاری در اقتصاد کشور، پایین است که باید پشتیبانی ها از بخش کشاورزی بیشتر شود.

کد خبر 25730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =