با جدیت در تقویت روابط با ایران می کوشیم

برهم صالح، رئیس جمهوری عراق گفت که کشورش با جدیت برای تقویت روابط و همکاری های اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران تلاش می کند

برهم صالح، رئیس جمهوری عراق گفت که کشورش با جدیت برای تقویت روابط و همکاری های اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران تلاش می کند.

به گزارش ایرنا، صالح روز یکشنبه در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: ما و ایران را روابط تاریخی و ریشه دار اجتماعی و فرهنگی به هم پیوند می دهد. 

رئیس جمهوری عراق افزود: با جدیت برای تقویت روابط و همکاری های اقتصادی دو کشور تلاش می کنیم. 

صالح افزود: عراق با روابط ویژه ای که با کشورهای اسلامی همسایه و عمق عربی خود دارد، محوری اساسی در تشکیل سازمان منطقه ای مبتنی بر احترام به حاکمیت ملی و هم افزایی اقتصادی خواهد بود، سازمانی که به درگیری های بیهوده ای که منطقه را در معرض حراج گذاشته است، پایان دهد. 

برهم صالح رئیس جمهوری عراق روز شنبه برای انجام سفری رسمی در راس یک هیات بلندپایه به تهران سفر و با مقامات بلندپایه جمهوری اسلامی ایران بویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای، حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو کرد. 

تاکید بر تقویت روابط دو جانبه سیاسی و اقتصادی بویژه همکاری های منطقه ای از مهمترین محورهای مذاکرات مقامات دو کشور در این سفر دو روزه بود. 

کد خبر 25734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =