آمادگی صندوق برای حمایت از بخش خصوصی

شهیدزاده: اولویت اول این صندوق پرداخت تسهیلات به بخش خصوصی و حمایت از سرمایه گذاران غیردولتی است

رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی جمهوری اسلامی ایران گفت: اولویت اول این صندوق پرداخت تسهیلات به بخش خصوصی و حمایت از سرمایه گذاران غیردولتی است.

مرتضی شهیدزاده روز یکشنبه در ستاد اقتصاد مقاومتی استان قزوین افزود: این صندوق متعلق به بخش خصوصی است و حتی اگر دولت نیاز به منابع داشته باشد باید با دستور مقام معظم رهبری از این صندوق منابعی را به صورت تسهیلات دریافت کند. 

وی گفت: صندوق توسعه ملی براساس سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری و براساس تجارب حاصل از کارکرد ذخیره ارزی ایجاد شده است و مجموعه ای از نظام بر آن نظر دارد چون منابع نسل های آینده است. 

این مسئول اضافه کرد: هدف از تاسیس صندوق توسعه ملی حفظ سهم نسل های آینده از منابع نفت، گاز و فراورده های نفتی و تبدیل بخشی از منابع به ثروت های ماندگار است. 

وی با اشاره به طرح های در دست اجرا با همکاری این صندوق گفت: طرح مهار آب های مرزی با اجرای بانک سپه و احیای اراضی خوزستان با همکاری بانک کشاورزی از نمونه طرح هایی هستند که توسط این صندوق و بانک های عامل دیگر اجرایی شده اند. 

شهیدزاده خاطر نشان ساخت: سالانه 32 درصد از فروش نفت به صندوق واریز می شود تا تبدیل به منابع پایدار شده و ما باید در مصارف آن خط قرمزها،سیاست های مقام معظم رهبری، مجلس شورای اسلامی ونظیر آن را رعایت کنیم. 

این مسئول با اشاره به مصارف صندوق افزود: اعطای تسهیلات به بخش خصوصی، سرمایه گذاری در بازارهای پولی و اعطای تسهیلات به سرمایه گذاران خارجی از جمله مصارف این صندوق هستند. 

وی با بیان اینکه صندوق توسعه ملی نباید به سرنوشت حساب ذخیره ارزی دچار شود ، افزود: اهداف این صندوق وارد کردن ارز از خارج به کشور است و ما باید به عنوان حامی و نگهبان این صندوق اهداف و سیاست های مقام معظم رهبری، مجلس شورای اسلامی و هیات امنای صندوق را اجرا کنیم. 

 

کد خبر 25735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 2 =