تامین مواد اولیه صنایع‌کوچک از طریق خوشه‌های صنعتی

صالحی: تامین زیر ساخت‌های مناسب ، آموزش، حمایت و پشتیبانی از واحدهای صنعتی کوچک و متوسط از جمله برنامه هایی است که دولت در دستور کار قرار داده است

معاون وزیر صمت در مراسم اختتامیه نمایشگاه توانمندی های تولیدی-صادراتی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری صنایع‌کوچک و متوسط استان البرز گفت: تامین زیر ساخت‌های مناسب ، آموزش، حمایت و پشتیبانی از واحدهای صنعتی کوچک و متوسط از جمله برنامه هایی است که دولت در دستور کار قرار داده است.

به گزارش شاتا، محسن صالحی نیا افزود: خوشبختانه و با همت تلاشگران عرصه تولید و صنعت کشورو همکاری و همراهی مسئولان، اقتصاد کشورمان بدون توجه به فشارهای اقتصادی و تحریم های دشمنان در مسیر توسعه است.

وی با اظهار خرسندی از کیفیت برگزاری نمایشگاه توانمندی های تولیدی-صادراتی و فرصت های سرمایه گذاری صنایع کوچک و متوسط استان البرز به برنامه های دولت برای حمایت از صنایع کوچک و متوسط اشاره کرد و افزود: تامین مواد اولیه واحدهای صنعتی کوچک و متوسط به صورت تجمیعی از طریق خوشه های صنعتی و تعاونی ها و همچنین تامین منابع مالی مناسب برای تامین مواد اولیه این واحدها از جمله برنامه ها در راستای حمایت از واحدهای صنعتی کوچک و متوسط است.

صالحی نیا ادامه داد: یکی دیگر از برنامه های حمایتی دولت برای صنایع کوچک و متوسط تامین زیر ساخت های مناسب ، آموزش، حمایت و پشتیبانی از این واحدهاست که امیدواریم با عملی شدن این حمایت ها شاهد رونق بیشتر صنایع کوچک و متوسط کشور باشیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با اشاره به اینکه از مجموع 978 شهرک صنعتی مصوب کشور، 807 شهرک در حال آماده سازی و بهره برداری، اظهار کرد: این شهرک ها 74 هزار و500 قرارداد ساخت واحد تولیدی و صنعتی دارند.

صالحی نیا خاطرنشان کرد: 67 هزار واحد تولیدی و صنعتی در کشور وجود دارد که بیش از 90 درصد این واحدها صنایع کوچک و متوسط هستند.

گفتنی است، بزرگترین نمایشگاه توانمندی های تولیدی - صادراتی و فرصت های سرمایه گذاری صنایع کوچک و متوسط استان البرز با حضور بیش از 100 واحد تولیدی و صادراتی، 26 تا 29 آبان ماه در مجموعه نمایشگاهی گلشهر کرج پذیرای بازدید کنندگان بود. در این نمایشگاه هیات های تجاری کشورهای عراق، افغانستان، سوریه، لبنان، ترکیه، آذربایجان و قزاقستان حضور داشتند .

 

کد خبر 25789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =