پیروزی حقوقی ایران علیه تحریم‌های دریایی واشنگتن

علوی: تحریم آمریکا علیه صنعت دریانوردی، تهدید جدی علیه ایمنی دریانوردی و حفاظت از محیط زیست دریایی است

سیداحسن علوی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به برگزاری نشست سازمان بین المللی دریانوردی به نفع ایران، گفت: اجلاس ایمو روز پنجشنبه با هدف بررسی شکایت ایران از آمریکا درباره تحریم های این کشور بر علیه صنعت دریانوردی جمهوری اسلامی برگزار شد.

نماینده مردم سنندج و دیواندره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خوشبختانه جمهوری اسلامی توانسته با استفاده از دیپلماسی و نهادهای بین المللی، آمریکا را در مسائل مختلف در انزوا قرار دهم، اخیرا ایالات متحده اعلام کرد که با اجرای تحریم ها، شرکت های بیمه ای نباید کشتی های ایران را تحت پوشش قرار داده و اسکله کشورها نباید مجوز پهلوگیری به کشتی ها ما دهند و مقامات آمریکا اعلام کردند که اگر حادثه ای برای کشتی های کشورمان رخ دهد، گروهی به کمک آن ها نمی رود.

تحریم های آمریکا مغایر با کنوانسیون تأسیس سازمان بین المللی دریانوردی است

وی با بیان اینکه قطعا تحریم های آمریکا علیه صنعت دریانوردی ایران، مغایر با مقررات دریانوردی و کنوانسیون تأسیس سازمان بین المللی دریانوردی است، گفت: ایالات متحده باید زمینه را برای فعالیت کشتی های ایرانی فراهم کند.

جمهوری اسلامی روز پنجشنبه هفته گذشته سند پیشنهادی را علیه تحریم های آمریکا در نشست سازمان بین المللی دریانوردی ارائه کرد و تمام کشورها به آن رأی موافق دادند و این نشست را می توان پیروزی حقوقی ایران علیه تحریم های دریایی آمریکا دانست.

علوی با اعلام اینکه تحریم آمریکا علیه صنعت دریانوردی، تهدید جدی علیه ایمنی دریانوردی و حفاظت از محیط زیست دریایی است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی روز پنجشنبه هفته گذشته سند پیشنهادی را علیه تحریم های آمریکا در نشست سازمان بین المللی دریانوردی ارائه کرد و تمام کشورها به آن رأی موافق دادند و این نشست را می توان پیروزی حقوقی ایران علیه تحریم های دریایی آمریکا دانست.

وی ادامه داد: در نشست مذکور سازمان ایمو از تمام کشورها درخواست کرد که زمینه فعالیت کشتیهای ایرانی را فراهم کنند و نباید اقداماتی را انجام دهند که ایمنی و امنیت دریاها را به خطر بی اندازد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: قطعا دستاوردهای ایران در نشست اخیر سازمان بین المللی دریانوردی شکست بزرگی برای آمریکا است و ایالات متحده باید به قوانین بین المللی تن بدهد و شرایط را برای فعالیت کشتی های ایرانی فراهم کند.

کد خبر 25815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 11 =