مقررات مالیاتی خدمات پس از فروش

سازمان امور مالیاتی در خصوص مقررات مالیاتی هزینه‌های قابل قبول در بخش ذخیره مربوط به خدمات پس از فروش (گارانتی) اشخاص حقوقی، ابلاغیه‌ای صادر کرد

به گزارش اگزیم نیوز سازمان امور مالیاتی در خصوص مقررات مالیاتی هزینه‌های قابل قبول در بخش ذخیره مربوط به خدمات پس از فروش (گارانتی) اشخاص حقوقی، ابلاغیه‌ای صادر کرد.

در ابلاغیه رئیس کل سازمان امور مالیاتی به امور مالیاتی شهر و استان تهران و ادارات کل امور مالیاتی درباره ذخیره مربوط به خدمات پس از فروش (گارانتی) اشخاص حقوقی آمده است: نامه مورخ ۱۳۹۷.۰۶.۲۴ دادستان انتظامی مالیاتی در خصوص ابهامات مطرح شده راجع به پذیرش ذخیره مربوط به خدمات پس از فروش (گارانتی) اشخاص حقوقی به عنوان هزینه قابل قبول در مورد اشخاص حقوقی که سال مالی آنها قبل از  ابتدای دی ماه ۹۵ شروع شده است، در اجرای بند ۳ ماده ۲۵۵ ق. م.م حسب ارجاع رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در جلسه شورای عالی مالیاتی مطرح شد.

همچنین در بخشی از صورتجلسه شورای عالی مالیاتی در اجرای بند ۳ ماده ۲۵۵ قانون مالیات های مستقیم آمده است: بر اساس بند ۲۹ الحاقی ماده ۱۴۸ قانون مالیات های مستقیم اصلاحی مصوب ۳۱ تیر ۹۴، ذخیره مربوط به خدمات پس از فروش (گارانتی) اشخاص حقوقی در شمار هزینه های قابل قبول قرار گرفته و حسب مفاد ماده ۲۸۱ قانون تاریخ مذکور اجرای آن از ابتدای سال ۱۳۹۵ است، لذا در خصوص آندسته از مودیانی که شروع سال مالی آنها قبل از اول دی ماه ۹۵ است، به نظر می رسد به دلیل عدم پیش بینی هزینه در مواد ۱۴۷ و ۱۴۸ قانون مالیات های مستقیم (قبل از اصلاحیه)، پذیرش ذخایر یاد شده به عنوان هزینه قابل قبول موضوعیت نداشته باشد.

کد خبر 25823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 16 =