تقویت پایه پولی کشور راهکار مقابله با تحریم های بانکی

در راستای کاهش آثار تحریم های بانکی اتاق ضد تحریم برای تقویت نظام بانکی و رصد اقدامات آمریکا یی ها در حوزه بانکی در وزارت اقتصاد تشکیل شده است. ضمن اینکه راهکار مقابله با تحریم ها در این حوزه توجه به ظرفیت و تقویت پایه پولی کشوراست

به گزارش اگزیم نیوز رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در ابتدای هفته خبر از برگزاری نشست‌های مشترک کمیسیون متبوعش با تیم اقتصادی دولت برای کاهش آثار تحریم‌های اقتصادی و ارتقاء نظام بانکی کشور داد.

محمدرضا پورابراهیمی هدف از نشست مذکور را بررسی وضعیت نظام بانکی و برنامه های آن در رابطه با تحریم ها در شرایط فعلی اعلام کرد و افزود: به واسطه این نشست در پی افزایش کارایی و ارتقاء وضعیت نظام بانکی کشور به ویژه در زمینه حل مشکلات داخلی هستیم. ضمن اینکه تعامل بیشتر کمیسیون اقتصادی مجلس با دولت به ویژه تیم اقتصادی آن با هدف کاهش آثار تحریم ها صورت می گیرد که خوشبختانه برنامه مداری مناسبی در این حوزه ها صورت گرفته و در این زمینه برخی از مذاکرات در خصوص اصلاح نظام بانکی در کمیسیون اقتصادی مجلس باید به صورت غیر علنی صورت بگیرد، زیرا عدم اطلاع رسانی از این موارد به معنی عدم برنامه مداری نیست بلکه نباید دشمن از اقدامات متقابل ما اطلاع حاصل کند.

در همین زمینه محمد حسن‌نژاد، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درگفتگو با اگزیم نیوز در مورد کاهش آثار تحریم های بانکی و برنامه کمیسیون اقتصادی مجلس در این زمینه اظهار داشت: در این زمینه در کمیسیون اقتصادی نشست مشترکی با حضوروزیر اقتصاد و مدیران ارشد نظام بانکی برگزار و طی آن مصوب شد که اتاق ضد تحریم برای رصد امور در وزارت اقتصاد تشکیل شود.

وی با بیان اینکه تشکیل اتاق مدیریت ضد تحریم در وزارت اموراقتصاد و دارایی برای رصد اقدامات آمریکایی ها در حوزه بانکی است، یادآورشد: اتاق مدیریت ضد تحریم در راستای تقویت نظام بانکی کشور ایجاد شده است.

حسن نژاد راهکار مقابله با تحریم ها را تقویت پایه پولی کشور اعلام کرد و گفت: با هماهنگی بین قوای سه گانه و اتکا به سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی عبور از تحریم ها امکان پذیر است ضمن اینکه تشکیل این ستاد با مدیریت واحد می تواند  در تحریم های اقتصادی  راهگشا باشد.

به عقیده حسن نژاد توجه به ظرفیت و تقویت پایه پولی کشور می تواند یکی از راه های مقابله با تحریم ها باشد. به واسطه تحریم ها محدودیت هایی در مبادلات بانکی به موجود می آید اما با هماهنگی های ایجاد شده و عزم همه دستگاه ها از این مرحله از تحریم ها نیز عبور خواهیم کرد.

کد خبر 25854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 11 =