احیا و راه‌اندازی مجدد ۳ هزار واحدصنعتی تا پایان سال

رحمانی از بازگشت هزار و ۳۰۷ واحد صنعتی به چرخه تولید خبرداد و گفت: پیش بینی ما این است که این رقم تا پایان سال به ۳۰۰۰ واحد برسد

وزیر صنعت، معدن و تجارت از بازگشت هزار و ۳۰۷ واحد صنعتی به چرخه تولید خبرداد و گفت: حمایت از تولید داخل و تولیدکنندگان داخلی از محورهای اصلی تعیین بودجه سال آینده هیات دولت خواهد بود. 

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولترضا رحمانی در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی از احیا و راه اندازی مجدد هزار و ۳۰۷واحد صنعتی با اشتغالزایی ۱۸هزار نفری خبرداد و گفت: با برنامه ریزی انجام شده در وزارت صمت پیش‌بینی ما این است که تا پایان سال این تعداد به ۳۰۰۰ واحد برسد.

رضا رحمانی در این نشست مهترین اولویت بودجه سال۹۸ را صیانت از تولید اعلام کرد و گفت: از تمامی دستگاه‌های کشور درخواست می‌کنم جمله مقام معظم رهبری در این زمینه که می‌فرمایند" در شرایط امروز مساله تولید و حفظ حیات کارخانه‌ها و اشتغال یک جهاد است" را مورد توجه قرار دهند.

وی با تاکید بر نقش و پیامدهای حمایت از تولید در اقتصاد جامعه، به تحریم‌های ۱۳ آبان نیز اشاره کرد و افزود: با هوشیاری ملت، ‌تدابیر دولت و تلاش سایر دستگاه‌های کشوری فعال مشکل خاصی در کشور به وجود نیامد و در واقع آحاد جامعه در این زمینه سنگبرداری کردند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در همین زمینه افزود: حمایت از کالای ایرانی شعار امسال است و تمام برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در همین راستا تدوین شده است.

رحمانی ضمن بیان این نکته ادامه داد: انتظار می رود تمامی وزارتخانه ها، سازمان‌ها و اقشار مختلف مردم نیز حمایت از کالای ایرانی را در دستور کار قرار داده تا با گفتمان‌سازی هدفمند در این حوزه بتوان گام موثری در ایجاد اشتغال و تقویت بنیه اقتصادی مردم برداشت.

به گفته وی کاهش تورم، خودکفایی و حل معضل بیکاری در سایه حمایت از کالای ایرانی محقق می‌شود و آحاد جامعه باید در این خصوص احساس مسئولیت کنند.

وزیر صمت با اشاره به نقش مهم صنعت و تولید افزود: تولیدکنندگان به عنوان رزمندگان جبهه تولید با روحیه بالا در راستای توسعه اقتصادی کشور تلاش می کنند که این مهم تکلیف مسئولان را در حمایت از این قشر سنگین می کند.

افزایش نرخ ارز فرصتی برای توسعه صادرات است 

وزیر صنعت ، ‌معدن و تجارت همچنین در سفر یک روزه به استان آذربایجان شرقی در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز گفت: اگر تحریم در بخش هایی محدودیت ایجادکرده اما در جاهایی فرصت هایی نیز برای کشور فراهم‌کرده است. به طور مثال افزایش نرخ ارز، صادرات را به خصوص در تولید پوشاک و لوازم خانگی توجیه پذیرتر کرده است.

رحمانی در دیدار با آیت الله محمد علی آل هاشم با تاکید بر لزوم حفظ وضع موجود واحدهای تولیدی و به تبع آن حفظ اشتغال که ازتاکیدات مقام معظم رهبری است، افزود: دولت در سال جاری و در بودجه سال 98 تامین کالاهای اساسی را با ارز 4200 و از منابع خودش تضمین کرده است و از این بابت نگرانی نداریم و این در حالی است که ذخایر کالاهای اساسی ما اکنون در بهترین شرایط حتی بیشتر از سالهای قبل است.

وی افزود:دولت در تخصیص منابع ارزی هم ملزومات تولید را دراولویت قرار داده و بعد از کالاهای اساسی تامین مواد اولیه و تامین قطعات وملزومات تولید در اولویت است و ما نیز باید از همه ظرفیتها باید استفاده کنیم .

رحمانی افزود: اگر موانع و ناهماهنگی هست باید رفع شود وبر همین مبنا و استفاده از ظرفیت استانها به خصوص استانهای مرزی و تفویض اختیار به استانداران در صدد تسهیل امور و حل مشکلات هستیم.

وی تصریح کرد :‌حمایت از تولید داخلی و حل مشکلات تکلیف همه مسوولین است و کار جهادی می طلبد و حفظ وضع موجود تولید باید مد نظر باشد.

وزیر صمت در پایان با اشاره به توسعه تولید برخی کالاها در کشور ادامه داد: پروژه ای را در عملیاتی نمودن تولید داخلی ، معادل 10 میلیارد دلار کالاهای وارداتی در دست اجرا داریم .

 

کد خبر 25953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 4 =