هر کجای اقتصاد بخش خصوصی ورود کرده، موفق بوده است

یداله صادقی در همایش تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان تهران گفت: بخش خصوصی در هر حوزه ای از اقتصاد و تجارت، ورود کرده، موفق بوده است و ما بعنوان بازوی اجرای حاکمیت، وظیفه برنامه ریزی و تسهیل حضور بخش خصوصی را به عهده داشته است

یداله صادقی در همایش تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان تهران گفت:بخش خصوصی در هر حوزه ای از اقتصاد و تجارت، ورود کرده، موفق بوده است و ما بعنوان بازوی اجرای حاکمیت، وظیفه برنامه ریزی و تسهیل حضور بخش خصوصی را به عهده داشته است.
وی با اشاره به سعه صدر و مسئولیت پدیزی اتاق بازرگانی در این حوزه گفت: خوشبختانه اتاق بازرگانی مسئولیت این کار را از دوش ما برداشته و ما تنها در مباحث مربوط به حاکمیت تهران دخالت می کنیم.

صادقی اذعان داشت: به نظر می رسد بخش خصوصی به آن میزان از بلوغ و رشد رسیده است که کار را پیش ببرد و ایده ورود پررنگ تر بخش خصوصی را عملیاتی کند.

وی با اشاره به تعدد و تکثر بخشنامه‌ها و آئین‌نامه‌ها گفت: گاهی افسوس می‌خوریم که چرا تصمیمات با نظر دستگاههای ذیربط و بخش خصوصی اتخاذ نمی‌ شود.

به گزارش اگزیم نیوز، یداله صادقی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران برگزاری مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان تهران را توسط بخس خصوصی را نمونه موفق همکاری دولت و بخش خصوصی دانست  و گفت: ما نیز با بخش خصوصی در مورد چالش ها و مشکلات بخش خصوصی با اتاق بازرگانی هم عقیده ایم و تایید می کنیم که تعدد و تکثر بخشنامه ها و ایین نامه ها بخش خصوصی را آزار می دهد.

وی اعلام کرد: ما از طریق شورای گفتگوی استان تهران، بازدید از واحدهای تولیدی و شهرک های صنعتی و نیز برگزاری شوراهای مشورتی تلاش داریم مشکلات را به تصمیم گیران منتقل کنیم و تلاش داریم این وضعیت را بهبود ببخشیم؛ در این راستا برخی آیین نامه ها و بخشنامه ها اصلاح شده است.

صادقی افزود موضوع تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی را از جمله مشکلات پیش روی بخش صادرات کشور است؛ در صورت کمبود مواد اولیه، تولیدی صورت نمی گیرد و صادرات متوقف می شود. حال آنکه می توان در زمان  تایید ثبت سفارش واحدهای تولیدی با نظر بخش خصوصی را اخذ و از تجمع پرونده های واحدهای تولیدی در وزارت صنعت جلوگیری کرد.

به گفته یداله صادقی ده هزار کارگاه صنعتی در استان تهران وجود دارد که سهم اشتغال زایی قابل توجهی را به خود تخصیص داده اند و در صادرات نیز نقش مهمی ایفا می کنند؛ وی یادآور شد: پتانسیل صنعت و اشتغال در استان تهران بسیار بالا است؛  سهم استان تهران از کل صادرات غیر نفتی قریب به  سهم ٢٥ درصد است که رقم بزرگ و قابل اعتنایی است.

 

 

 

کد خبر 25971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =