هند و امارات هم به کمپین خروج از دلار پیوستند

به گزارش راشا تودی، هند و امارات به منظور افزایش تجارت و سرمایه‌گذاری دوجانبه، یک قرارداد سوآپ ارزی امضا کردند تا دیگر از یک ارز سوم مثل دلار آمریکا استفاده نکنند

به گزارش راشا تودی، هند و امارات به منظور افزایش تجارت و سرمایه‌گذاری دوجانبه، یک قرارداد سوآپ ارزی امضا کردند تا دیگر از یک ارز سوم مثل دلار آمریکا استفاده نکنند.

طبق اعلام سفارت هند در ابوظبی، این سوآپ ارزی به مبلغ دو میلیارد درهم امارات یا 35 میلیارد روپیه هند (معادل 495 میلیون دلار) به امضا رسیده است. سفارت هند اعلام کرده که انتظار می‌رود توافق ارزی دوجانبه بین هند و امارات، وابستگی به ارزهایی همچون دلار آمریکا را کم کند. همچنین انتظار می‌رود این توافق پول دو کشور را تقویت کند و اثر نوسانات نرخ ارز به دلیل وابستگی به یک ارز سوم را کاهش دهد.

دو کشور در مورد همکاری در بخش انرژی، امنیت، تجارت، سرمایه‌گذاری و دفاعی هم گفت‌وگو کردند.

هند و امارات با بیش از 50 میلیارد دلار تجارت دوجانبه، بزرگ‌ترین شرکای تجاری یکدیگر محسوب می‌شوند. در سال 2017 سرمایه‌گذاری خارجی مستقیم هند در امارات 6.6 میلیارد دلار بوده و امارات 5.8 میلیارد دلار در هند سرمایه‌گذاری کرده است.

امارات ششمین صادرکننده نفت به هند است و تجارت غیرنفتی بین دو کشور هم به 34 میلیارد دلار می‌رسد.

اوایل امسال، شرکت ملی نفت ابوظبی و کنسرسیومی هندی به رهبری «شرکت نفت و گاز طبیعی هند» (ONGC)، توافقی امضا کردند که طی آن امتیاز انحصاری توسعه و فعالیت در میادین نفتی دریایی ابوظبی به شرکت‌های هندی واگذار شد تا روزانه 1.4 میلیون بشکه نفت تولید شود.  

کد خبر 25978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 11 =