تأمین کالاهای اساسی از اولویت های مهم دولت

دکتر روحانی: یکی از مسایل بسیار مهم این است که مردم برای دسترسی به کالاهای اساسی با دشواری مواجه نباشند و قیمت‌ها در بازار متعادل باشد تا به مردم اجحاف نشود

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه و پس از رای اعتماد هیات دولت به آقایان عزیزالله شهبازی، انوشیروان محسنی بندپی و علیرضا آشناگر به ترتیب به عنوان استانداران استان های البرز، تهران و سمنان، با اشاره به اینکه اکنون در مقطع تحریم هستیم و در مقطع تحریم به طور طبیعی مردم با مشکلاتی مواجه هستند، یادآور شد: یک نوع جنگ اقتصادی و روانی است و نمی‌‌توانیم بگوییم شرایط عادی است. در این شرایط سخت همه باید با وحدت همدیگر را یاری کنیم. یکی از مسایل بسیار مهم این است که مردم برای دسترسی به کالاهای اساسی با دشواری مواجه نباشند و قیمت‌ها در بازار متعادل باشد تا به مردم اجحاف نشود.

روحانی با تاکید بر اینکه الان در این شرایط مسایل معیشت و اشتغال مردم برای ما بسیار مهم است، گفت: می‌توانیم در زمینه مسکن تحول ایجاد کنیم و وزیر راه و شهرسازی، وعده بزرگی دادند که در 2 سال آینده مجموعاً حدود 900 هزار مسکن شامل 500هزار تکمیلی و 400 هزار احداثی، ایجاد خواهد شد که این رقم بسیار بالایی است و بدان معنا است که «اسلامی» می خواهد همه توسعه‌گرها را جذب و وارد عرصه عمل کنند. صنعت ساختمانی، صنعت بسیار وسیعی است و می‌تواند برای اشتغال تحول و برای زندگی مردم رفاه درست کند. 

رییس جمهوری افزود: وزیر اقتصاد و دارایی مسئول شدند که همه زمین‌هایی که دولت در استان‌های مختلف دارد را بررسی کند؛ این اموال که همه برای وزارت اقتصاد و دارایی و دولت است و باید شناسایی شود، این زمین‌هایی که برای این کار مناسب است چه برای نیروهای مسلح چه غیرمسلح باید به وزارت مسکن واگذار شود. 

رییس جمهوری با اشاره به اینکه از طرفی مشکلات داریم و بخشی از کارگاه‌های ما دچار مشکل هستند، بیان کرد: بانک‌ها باید یاری و کمک کرده و سرمایه در گردش را ایجاد کنند. 

 

کد خبر 26005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 9 =