آمادگی همه جانبه عراق برای جذب سرمایه گذاری خارجی

الحمدانی: قانون عراق در راستای حمایت از سرمایه گذاری خارجی در این کشور حمایت های لازم را پیش بینی کرده است

 رئیس اتاق بازرگانی بغداد امروز 22 آذرماه در مراسم افتتاحیه سومین نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی ایران از آمادگی عراق برای جذب سرمایه گذاری خارجی خبر داد و گفت: قانون عراق در راستای حمایت از سرمایه گذاری خارجی در این کشور حمایت های لازم را پیش بینی کرده است.

وی یادآور شد: سرمایه گذاری در عراق برای تجار خارجی نتایج مثبت فراوانی در پی خواهد داشت؛ نمونه موفق سرمایه گذاری در عراق، شرکت کاله است که روزانه 20 تن لبنیات تولید و قریب به 1250 شغل در کشور ایجاد کرده است.

الحمدانی، رئیس اتاق بازرگانی بغداد، اظهار داشت: موقعیت خاص عراق به لحاظ استراتژیک در زمینه صادرات کالا و خدمات به عراق گام های موثری بردارد؛ این فرصت برای کشورهای همسایه عراق، به خصوص ایران فراهم است که از این کشور برای ری اکسپرت استفاده کنند.

بر اساس اعلام سازمان تجارت ایران، طی هفت ماهه اول سال جاری، عراق  جایگاه بزرگترین کشور هدف صادرات غیر نفتی ایران را کسب کرد؛ بر اساس این اطلاعات در هفت ماهه امسال صادرات کالاهای ایرانی به عراق 55 درصد رشد کرد و به پنج میلیارد و 700 میلیون دلار رسید و چین پس از سالها قرار گرفتن در صدر جدول کشورهای هدف صادراتی ایران، به جایگاه دوم نزول کرد.

موضوع سرمایه گذاری در عراق، از جمله ظرفیت هایی است که به دلیل شرایط پرداخت ها در عراق کمتر مورد توجه قرار گرفته است؛ به نظر می رسد عراق برای بهره مندی از این فرصت، تغییرات مهمی در مقررات و قوانین جذب سرمایه گذاری در این کشور اعمال کرده است.

به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز، نمایشگاه اکسپو 2018 با حضور 57 کشور خارجی، از امروز تا 25 آذرماه در شهرآفتاب در حال برگزاری است.

 

 

کد خبر 26017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 6 =