حفظ صادرات در تحریم نیازمند حمایت بانک های توسعه ای

وجه تمایز بانک توسعه صادرات با سایر بانک های توسعه ای این است که واحدهایی که دچار چالش شده اند را بصورت هدفمند حمایت می کند و این رویه منجر به حفظ ساختار صنعت و تولید صادراتی کشور در شرایط سخت خواهد شد

سیدصفی اله حسینی، مدیرعامل شرکت لازک، صادرکننده با سابقه کشور در حوزه صادرات آبزیان با حضور در غرفه بانک توسعه صادرات ایران در نمایشگاه اکسپو 2018 گفت: واحد تولیدی لازک دیر سهم عمده ای از تولید خود را به کشورهای مختلف صادر می کند و با ارزآوری 3.5 تا 4 میلیون دلاری، تلاش دارد با توسعه و گسترش فعالیت های خود از خام فروشی به سمت صادرات محصولات فرآوری شده با ارزش افزوده بیشتر حرکت کند.

 به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز حسینی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی خدمات و تسهیلات بانک توسعه صادرات می تواند کمک بزرگی به رشد و توسعه صادرات کشور باشد، گفت: واحد تولیدی ما در حال حاضر به آمریکا نیز صادرات انجام می دهد و به لحاظ بازار صادراتی و سهم بازار مشکلی وجود ندارد اما به منظور توسعه و تنوع بخشی به کالای تولیدی و نیز کشورهای هدف صادراتی در سال 98 برنامه های ویژه ای را طراحی کرده ایم که امیدواریم با حمایت بانک توسعه صادرات نتیجه مطلوب را حاصل کنیم.

 حسینی یادآور شد: در حال حاضر بزرگترین مشتری ما در بخش صادرات آبزیان و میگو، چین است و در نظر داریم تایلند و بلژیک را نیز به لیست کشورهای هدف صادراتی خود بیافزاییم.

وی گفت: بنا داریم برای عبور از تحریم ها و حفظ بازارهای صادراتی که سال ها برای آن زحمت کشیده شده، از طریق عمان محصولات خود را به سایر کشورها صادر کنیم و به این منظور شرکتی تحت عنوان شل دیر در این کشور به ثبت رسانده ایم.

 مدیرعامل این واحد تولیدی در خصوص خدمات بانک توسعه صادرات گفت: وجه تمایز بانک توسعه صادرات با سایر بانک های توسعه ای این است که واحدهایی که دچار چالش شده اند را بصورت هدفمند حمایت می کند و این رویه منجر به حفظ ساختار صنعت و تولید صادراتی کشور در شرایط سخت خواهد شد.

حسینی خاطر نشان کرد به دلیل اینکه برخی از صنایع تولیدی مانند صنعت آبزیان تابع شرایط فصلی است، لذا به منظور دریافت به موقع تسهیلات لازم است بروکراسی جریان دریافت تسهیلات به حداقل ممکن کاهش پیدا کند؛ خوشبختانه مدیرعامل بانک توسعه صادرات در این مورد دستورات لازم را صادر کرده اند.

وی حضور غرفه بانک توسعه صادرات را در سومین نمایشگاه توانمندی های صادراتی، یک اقدام مفید توصیف کرد و گفت: این مکان محل خوبی برای بیان دغدغه های تولیدکنندگان و صادرکنندگان است که از جمله مهمترین آنها موضوع سرمایه در گردش است و ضروری است صنایع صادرات محور کشور به موقع حمایت شوند و چالش هایی از این دست باعث توقف و آسیب به آنها نشود.

مدیرعامل شرکت لازک دیر بیان داشت: حدود 70 درصد از ذخایر مالی شرکت به خرید کالاهای سرمایه ای تخصیص یافته است و این موضوع فشار سنگینی بر این واحد تولیدی وارد می آورد؛ در این میان انتظار داریم سیستم بانکی متناسب با تورم موجود در اقتصاد، نقدینگی مورد نیاز را به واحدهایی مانند واحد تولیدی ما تخصیص دهد.

حسینی نگاه حمایتی بیشتر از سوی بانک های توسعه ای را در شرایط حال حاضر کشور خواستار شد و گفت: بعنوان یک کارآفرین، تضمین می کنم که در صورت حمایت و رفع چالش های داخلی، شرکت می تواند صادرات خود را ادامه دهد.

وی یادآور شد حفظ زنجیره های صادرات و بازارهای هدف صادراتی از مهمترین نکاتی است که باید مد نظر سیاستگذاران اقتصادی کشور قرار بگیرد.

 

کد خبر 26024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =