SME ها توانمند در عبور از فیلترهای تحریم

شاپور قنبری معتقد است SMEها این ظرفیت و توانمندی را دارند که با بهره گیری از امتیاز تعدد خود از فیلترهایی که تحریم در مسیر مبادلات اقتصادی کشورقرارداده، عبور کنند

پس از خروج امریکا از برجام ، بسیاری از کارشناسان اقتصادی  شرکت‌های کوچک و متوسط را ناجی مبادلات تجاری بین المللی ایران معرفی کردند؛  SMEها با برخورداری از انعطاف، می‌توانند بهترین گزینه برای تداوم مناسبات اقتصادی  و فرصت  ویژه‌ای برای عبور از تحریم ها باشند. طبق آخرین آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت، 490 هزار واحد تولیدی صنفی در کشور وجود دارد که حجم سرمایه بزرگی را در اختیار کشور قرار می دهد.

پیرو حضور پررنگ شرکت های کوچک و متوسط در سومین نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران، شاپور قنبری، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اگزیم نیوز گفت: تکیه بر توان شرکت های کوچک و متوسط در شرایط فعلی و با توجه به تحریم ها، تصمیمی درست و حساب شده است؛ SMEها این ظرفیت و توانمندی را دارند که با بهره گیری از امتیاز تعدد خود از فیلترهایی که تحریم در مسیر مبادلات اقتصادی کشور قرار داده، عبور کنند.

 قنبری با حضور در غرفه بانک توسعه صادرات ایران در نمایشگاه اکسپو ۲۰۱۸ افزود: رصد و کنترل شرکت های کوچک و متوسط به دلیل بالا بودن تعداد، قابل شناسایی نیست و کنترل آنها با هدف تحریم، هزینه براست.

 به گفته مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی، 95 درصد از واحدهای صنعتی کشور، SME هستند و سال گذشته بالغ بر 300 میلیون دلار صادرات از شهرک های صنعتی استان تهران صادرات انجام شده است و این روند، افزایشی است.

وی یادآور شد: ضوابط و استانداردهای بازارهای هدف صادراتی نیز در توسعه عملکرد بنگاههای کوچک و متوسط، حائز اهمیت است و به این منظور بنا داریم  نقش شرکت های مدیریت صادرات یا EMCها را تقویت کنیم تا در کنار SME ها، فرایند های صادراتی را تسهیل کنند.

شاپور قنبری در ادامه اظهار داشت: همچنین ما به دنبال تشکیل کنسرسیوم های صادراتی هستیم تا با قرار گرفتن واحدهای همگن، اهدافی چون تکمیل سبد کالایی، تکمیل ظرفیت و نیز تقسیم هزینه های سربار صادراتی را تامین کند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی، SME ها را غیر قابل نفوذ خواند و گفت: کلید عبور از تحریم ها در دست شرکت های کوچک و متوسط است و اکسپو 2018 نیز بستر مناسبی برای معرفی فرصت های حال حاضر آنها با سردمداری بخش خصوصی است.

 به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز شرکت‌های کوچک و متوسط اروپایی در حال حاضر بخش مهمی از تامین‌کنندگان شرکت‌های بزرگ جهانی را تشکیل می‌دهند؛اینکه SME های ایرانی تا چه اندازه می توانند  در شرایط تحریم در برقراری ارتباط موثر با شرکت های اروپایی و سایر کشورها موفق باشند در گرو ارتباط موثر، مداوم و تخصصی این شرکت ها در فضایی مانند نمایشگاههای تخصصی اکسپوست. 

 

کد خبر 26028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 6 =