تحریم بر ایران کارساز نیست

آمریکا از توافق بین المللی که با ایران کرده بود خارج شد و بعد از آن نیز تحریم های گسترده ای را علیه ایران اعمال کرد و این در حالی است که قطعا تحریم ها اثری بر روند اقتصاد تهران به همراه نخواهد داشت و کاری از پیش نخواهد برد

وزیر امور خارجه قطر در گفتگو با وبسایت CNBC با انتقاد از سیاست های آمریکا علیه ایران خواستار تعامل بهتر بین اعضای شورای همکاری خلیج فارس برای برون رفت از مشکلات و تنگناهای موجود شد.

آل ثانی در این گفتگو با اشاره به این که قطعا تحریم بهترین راه حل برای حل اختلاف نظرها نیست گفت: آمریکا از توافق بین المللی که با ایران کرده بود خارج شد و بعد از آن نیز تحریم های گسترده ای را علیه ایران اعمال کرد و این در حالی است که قطعا تحریم ها اثری بر روند اقتصاد تهران به همراه نخواهد داشت و کاری از پیش نخواهد برد.

وی در ادامه با اعلام این که ما خواستار بازگشت آمریکا به پای میز مذاکره و استفاده از راهکارهای دیپلماتیک برای حل مشکلات هستیم گفتیم: ما نمی توانیم شاهد درگیری بیشتر در منطقه باشیم و این قبیل تقابل ها وضعیت را برای همه کشورهای منطقه سخت می کند به عنوان مثال اکنون قطر بین آمریکا و ایران قرار گرفته از یک سو رابطه قوی با واشنگتن داریم و از طرفی ایران متحد ما است و این موضوع کار را برای سیاست خارجی ما سخت می کند.

وزیر امور خارجه قطر افزود: ایران بخش مهمی از منطقه است خواه ما ان را دوست خود بدانیم یا نه و این که ما با سیاست های آن موافق باشیم یا مخالف باید بدانیم ایران سهم مهمی از خاورمیانه دارد بنابراین دولت ها باید در چارچوب های منطقه ای به رفع سوتفاهم ها بپردازند.

آل ثانی در ادامه این سخنان از سیاست های منطقه ای عربستان و امارات که قطر را تحریم کرده اند انتقاد کرده و گفت این که عربستان قطر را با این بهانه که ما از تروریزم حمایت می کنیم تحریم کرده سیاست نادرستی است و این در حالی است که ریاض عامل بی ثباتی در منطقه و یا جنگ علیه مردم یمن و یا ربوده شدن نخست وزیر یک کشور است.

امارات هم به همین شکل؛ این کشور از کودتای نظامی در لیبی حمایت می کند و عامل بی ثباتی در سومالی است و از جنگ در یمن حمایت می کند و همه این موضوعات باعث بی ثباتی منطقه شده اند درحالیکه آمریکا ایران را به این موضوعات متهم می کند.

کد خبر 26049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 13 =