روند ادامه دار اصلاح نظام بانکی

فرهاد دژپسند: اصلاح نظام بانکی بخشی از یک پروژه مفصل است و روند فعلی ادامه دار است در واقع اصلاح نظام بانکی، باید یک مجموعه کامل است که به صورت همزمان عملیاتی می‌شود

فرهاد دژپسندعصر دیروز پس از نشست شورای گفتگو در اتاق ایران در جمع خبرنگاران در خصوص ساماندهی موضوع رقابت پذیری صنایع پتروشیمی گفت: طبیعی است بنا بر مزیتی که کشور در این بخش دارد باید توجه ویژه ای به این نوع صنایع به خصوص در حوزه معدن، نفت و انرژی، داشته باشیم، البته این به معنای غافل شدن از سایر حوزه ها نیست.

به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز فرهاد دژپسند در حاشیه نشست عصر دیروز شورای گفتگو در اتاق ایران یادآور شد:خوشبختانه در بخش های یاد شده از امتیاز نیروی انسانی نیز برخورداریم، بنابراین ضروری است برای دستیابی به مزیت رقابتی بالا با فناوری پیشرفته و پیدا کردن جایگاه مناسب کشور در منطقه و جهان، تلاش کنیم.

به گفته وزیر، دراینباره مطالعه گسترده ای توسط یک تیم حرفه ای انجام شده است؛ کلیات این موضوع در جلسه گذشته شورای گفتگو، مطرح شد و به منظور تبیین و بازبینی به کارگروه تخصصی ارجاع داده شد تا علاوه بر به روزرسانی در خصوص پیشنهادات مطرح شده در جلسه نیز کار شود.

وزیر اقتصاد و دارایی اذعان داشت: طی این مدت تا نشست امروز شورای گفتگو، دو جلسه کارگروه تشکیل شد خوشبختانه اصلاحات لازم اعمال شد؛ البته به واسطه گستردگی کار، امروز بخشی از مباحث تصویب و بخشی از آن به جلسه بعد موکول شد.

دژپسند اظهار داشت: استقبال خوبی از سوی اعضای شورای گفتگو در دو جلسه مرتبط به این مساله شاهد بودیم و پیش بینی می کنم در جلسه بعد تمامی موارد مطرح شده تعیین تکلیف خواهد شد؛ دولت خود نیز در این باره پیشنهاداتی دارد که با خروجی جلسه بعدی شورای گفتگو ممزوج و برای تصویب نهایی به مراحل بعدی خواهد رفت.

فرهاد دژپسند  در خصوص سرانجام اصلاحات بانک مرکزی با بیان اینکه اصلاح نظام بانکی بخشی از یک پروژه مفصل است، گفت: بخشی از اصلاح نظام بانکی باید فورا انجام شود و روند فعلی ادامه دار است در واقع اصلاح نظام بانکی، باید یک مجموعه کامل است که به صورت همزمان عملیاتی می‌شود؛ این فرایند در برخی زمینه‌ها با فوریت در دستور کار قرار داده‌شده و مراحل تصویب را می گذراند که بعد از تصویب در مورد آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی در خصوص بازپرداخت ال‌سی، یوزانس و تعهدات ارزی، از تشکیل کارگروهی برای تعیین تکلیف این موضوع خبر داد و تصریح کرد: این موضوع در کمیسیون اقتصاد دولت مطرح شد؛ ولی دلیل وجود ابهامات و سوالاتی در مورد آن،  موضوع به کارگروه مربوطه ارجاع داده شده که تا هفته آینده، نتیجه بررسی این کارگروه مشخص شود.

دژپسند خاطرنشان کرد: این موضوع تازگی ندارد و در چهار دهه اخیر، سه بار مطرح شده که مهمترین علت آن هم جهش‌های ارزی است که در این مدت رخ داده است.

وزیر اقتصاد و دارایی دست یابی به ساز و کارهایی برای فعالان اقتصادی که بواسطه آن توان پیش بینی آینده را پیدا کنند در دستور کار است.

دژپسند اظهارنظر در این حوزه را موکول به بررسی کمیسیون اقتصاد مجلس کرد و گفت: میدواریم  پس از جمع‌بندی نهایی و ارجاع آن به دولت تصویب نهایی شود

وی در خصوص فروش اموال مازاد بانک ها نیز خاطرنشان کرد: خوشبختانه این کار به صورت خیلی منظم در حال انجام است؛ بانکها برای آن برنامه‌هایی ارایه کرده اند و وزارت اقتصاد نیز آن را بررسی نمود، بنابراین با توجه به اینکه برنامه نظام بانکی تامین کننده همه خواسته‌های ما نیست، در حال تجدیدنظر هستیم که تا آخر هفته باید این کار کامل شود؛ اموال مازاد بانکها متنوع است ، اما به هر حال شرکتهای وابسته به بانکها، در فراخوان‌های جداگانه مزایده‌هایی را انجام داده‌اند و با وجود مخالفت های ملموس، تا تحقق کامل این هدف کوتاه نخواهیم آمد.

 

کد خبر 26060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =