عزم وزارت اقتصاد برای مبارزه با پولشویی

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت وزیر اقتصاد در جلسه امروز این فراکسیون گفته است 'به دنبال پیگیری موضوع FATF هستیم و آن را مدیریت کرده ایم، در زمینه پولشویی نیز محکم و استوار قدم برمی‌داریم و با آن مبارزه می‌کنیم'.

به گزارش خانه ملت، سیدحسن نقوی حسینی در تشریح جلسه امروز- سه شنبه- فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با حضور فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصاد و دارایی، گفت: در ابتدای این نشست نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون به بیان مسائل پرداختند که مهمترین آن خصوصی سازی در کشور و توجه بیشتر به عملکرد سازمان خصوصی سازی بود.

لزوم جلوگیری از فرار مالیاتی و دلال بازی

حسینی افزود: نمایندگان به موضوعاتی از جمله توجه ویژه به مبارزه با قاچاق کالا، حمایت از صندوق توسعه ملی بر اساس قانون، اولویت قراردادن مبارزه با فساد اقتصادی و جلوگیری از پرداخت حقوق‌های نجومی، اهتمام در دریافت مالیات از گروه‌هایی که فرار مالیاتی دارند و نظارت کامل بر موضوعات حوزه ارز و مبادلات ارزی و جلوگیری از دلال بازی پرداختند.

تاکید نمایندگان به نظارت برفروش کارخانه‌جات، شرکت‌ها و اموال دولتی

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین مسائلی از جمله نظارت دقیق بر فروش کارخانجات، شرکت‌ها و اموال دولتی که گاهی با قیمت‌های بسیار پایین و رانت فروخته می‌شوند، آخرین وضعیت FATF و تاثیر آن بر حوزه بانکی، آزادسازی کالاها و اجناسی که در گمرک نگهداری می‌شود، اصلاح ساختار بانکی و ضرورت تقویت آن و همچنین تعیین تکلیف بدهی دولت به بانک‌ها مطرح شد.

جلوگیری از فرار مالیاتی در دستور کار وزارت اقتصاد

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: دژپسند اعلام کرد اهتمام و برنامه ویژه‌ای در سالم‌سازی و فعال سازی خصوصی‌سازی ها داریم، همچنین در حوزه گمرک، طراحی‌های اساسی صورت گرفته و قطعا در این حوزه شاهد تحولات خوبی می‌شویم و قانونمندسازی و جلوگیری از فرار مالیاتی به صورت ویژه در دستور کار وزارت امور اقتصاد و دارایی قرار دارد و الکترونیک شدن نظام مالیاتی باید صورت بگیرد.

اقتصاد هوشمند از اهداف وزارت اقتصاد

نقوی حسینی یادآور شد: وزیر امور اقتصاد و دارایی در ادامه نشست اعلام کرد که هوشمندسازی اقتصاد، گمرک الکترونیکی، مالیات الکترونیکی، خصوصی سازی الکترونیکی و اقتصاد هوشمند از اهداف وزارت امور اقتصاد و دارایی است به نمایندگان مردم در مجلس قول می‌دهم که تا آخر دوره وزارت خودم مالیات الکترونیکی می‌شود و فرار مالیاتی خاتمه پیدا می‌کند.

بانک‌ها بنگاه دار نیستند و باید اموال خود را واگذار کنند

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وزیر امور اقتصاد و دارایی مطرح کرد که بانک‌ها و فعالیت‌های بانکی باید ساماندهی شوند و بانک‌ها بنگاه دار نیستند و لازم است که اموال خود را واگذار کنند .همچنین درخصوص FATF نیز اعلام کرد که به دنبال پیگیری موضوع هستیم و موضوع را مدیریت کردیم، در زمینه پولشویی نیز محکم و استوار قدم برمی‌داریم و با آن مبارزه می‌کنیم.

کد خبر 26068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 10 =