موفقیت صادرات نفت ایران برخلاف فشارهای تحریم

اکونومیست گزارش داد که علیرغم تحریم‌های آمریکا علیه ایران، به عنوان سومین تولیدکننده نفت اوپک، در ماه نوامبر، این کشور میزان نفت بیشتری از مقداری که در گزارش‌های منتشر شده اعلام شده بود، صادر کرده است

آمریکا با آن که تمام تلاش خود را برای توقف صادرات نفت ایران به کار بست اما نتوانست حتی این کاهش را به بدبینانه ترین پیش بینی ها برساند.

کارشناسان در این رابطه پیش بینی می کردند ایران در نوامبر حداکثر بتواند یک میلیون بشکه نفت در روز صادر کند اما آمارهای اکونومیست نشان می دهد در این ماه ایران یک میلیون و ۹۸۰ هزار بشکه در روز نفت صادر کرده است که این نشان می دهد تهران توانسته به اسانی از دام تحریم های ترامپ بگذرد.

ترامپ ۱۳ ابان ماه سال جاری اعلام کرد تحریم های گسترده علیه نفت ایران اعمال خواهد شد و به این ترتیب میزان صادرات به صفر می رسد اما در همان زمان مجبور شد به ۸ کشور عمده خریدار نفت ایران معافیت بدهد که نشان می دهد خواه ناخواه از ابتدا این سیاست محکوم به شکست بوده است.  

در این رابطه اکونومیست گزارش داد که علیرغم تحریم‌های آمریکا علیه ایران، به عنوان سومین تولیدکننده نفت اوپک، در ماه نوامبر، این کشور میزان نفت بیشتری از مقداری که در گزارش‌های منتشر شده اعلام شده بود، صادر کرده است.

به گزارش اگزیم نیوز گزارش آژانس بین المللی انرژی نشان می‌دهد که صادرات نفت ایران در ماه نوامبر در حدود دو میلیون بشکه در روز بوده است که خیلی بیشتر از ۱.۰ تا ۱.۵ میلیون بشکه در روز است مقداری که قبلا در مورد میزان صادرات ایران منتشر شده بود.

گزارش آژانس بر اساس اطلاعاتی است که از تصاویر ماهواره‌ای و سایر ابزارها برای ردیابی و شناسایی صادرات غیر رسمی ایران به دست آمده است. 

کد خبر 26082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =