گشایش شعبه جدید از یک بانک خصوصی در هند

سید مجتبی موسویان از گشایش شعبه یکی از بانک‌های خصوصی ایران در هند با هدف پشتیبانی از صادرات محصولات ایرانی خبر داد و گفت: این شعبه برای رفع مشکل مبادلات مالی صادرکنندگان در هند تاسیس می شود

سید مجتبی موسویان از گشایش شعبه یکی از بانک‌های خصوصی ایران در هند با هدف پشتیبانی از صادرات محصولات ایرانی خبر داد و گفت: این شعبه برای رفع مشکل مبادلات مالی صادرکنندگان در هند تاسیس می شود.
 
به گفته این مقام مسئول هند یکی از پنج بازار مهم صادرات غیر نفتی ایران به شمار می رود و لازم است برای توسعه هر چه بیشتر روابط ایران با هند اقدامات مختلفی صورت بگیرد که از جمله آنها می توان تنوع بخشی به سبد محصولات صادراتی کشور است.
 
وی گفت: این درحالی است که ظرفیت‌ معاملات تهاتری بین ایران و هند بدون مبادله پول هم وجود دارد.
 
وی عنوان کرد:هندی‌ها روابط بانکی خود را برای تجارت با ایران مدیریت کرده‌اند و در حال حاضر یکی از بهترین کشورهای طرف صادراتی از بعد مناسبات بانکی برای ایران است.
 
به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز  مجتبی موسویان در همایش "هند پنجره‌ای فراسوی تحریم‌ها" که با حضور سفیر هند در ایران و فعالان بخش خصوصی در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران برگزار شد گفت: فاصله جغرافیایی ایران و هند از بندر چابهار حدود هزار کیلومتر است و عملا می توان هند را در زمره همسایگان ایران قرار داد؛ علاوه بر این دو کشور با برخورداری از مشترکات فرهنگی آماده توسعه و گسترش مبادلات اقتصادی نیز هستند.
 
موسویان یادآور شد: هند اقتصادی نو ظهور و خوش آتیه است و با برخورداری از نرخ رشد اقتصادی مطلوب، امتیاز خوبی برای ایران در مسیر توسعه مناسبات تجاری بین المللی به شمار می رود.
 
مدیر کل آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت افزود: هند یکی از شرکای مهم اقتصادی و خریدار اصلی نفت ایران بعد از چین است، علاوه بر این هندی‌ها در تامین مواد غذایی ایران نقش مهمی دارند و یکی بازارهای اصلی محصولات غیر نفتی ایران به شمار می‌روند؛ چنانچه بخش اعظم برند چای ایران از طریق هندوستان تامین می‌شود و یکی از عمده‌ترین محصولات صادراتی ایران به هند پتروشیمی است.
 
وی هند را یکی از پنج بازار مهم صادرات غیر نفتی ایران خواند و گفت: برای توسعه هر چه بیشتر روابط ایران با هند اقدامات مختلفی باید مدنظر قرار گیرد و محصولات بیشتری را در سبد محصولات دو کشور قرار داد. این در حالی است که یکی از بهترین روابط بانکی ایران با هند صورت می‌گیرد و هندی‌ها تا امروز روابط بانکی خود را برای تجارت با ایران مدیریت کرده‌اند و توانستند امتیاز خرید نفت ایران را برای ۱۸۰ روز به دست آورند، و برای تمدید خرید نفت و شارژ حساب روپیه ایران در هند برنامه ریزی شده است تا روند خرید نفت از ایران متوقف نشود.
 
وی رجوع به قراردادها و پایبندی به محتوای آنها را راهکار مناسبی برای جلو گیری از اختلافات تجاری که بین تجار دانست و گفت: حرکت منطبق بر قوانین و مقررات و پایبندی به آنها عمق و دامنه روابط تجاری را افزایش می دهد؛ تسهیل در بخش صدور ویزا نیز در افزایش سطح مناسبات تجاری ضروری است.
 
سید مجتبی موسویان گفت: چابهار نماد همکاری دو کشور است که فعالیت چند جانبه بین ایران، هند، افغانستان و فدراسیون روسیه را افزایش می دهد؛  موسویان چابهار را در حوزه توسعه مناسبات اقتصادی مهم ارزیابی کرد و  خواستار حرکت به سمت سرمایه داری مشترک، تولید مشترک و تشکیل شرکت های مشترک هم در بخش خصوصی و هم دولتی شد.
 
کد خبر 26090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 8 =