سه اتفاق مهم اقتصادی استرالیا در سال ۲۰۱۹

تحولات بخش مسکن، روابط اقتصادی با چین و تغییرات اقتصادی در آمریکا سه موضوعی هستند که اقتصاد استرالیا را در سال ۲۰۱۹ هدایت می کنند

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از رویترز، در سال جدید میلادی، استرالیا با چهار اتفاق اقتصادی بزرگ مواجه خواهد شد که خوب یا بد بودن سال 2019 را برای این کشور مشخص می‌کند.

1- مسکن

این واقعیت وجود دارد که پایین آمدن قیمت مسکن، توانایی خرید را بالا می‌برد، اما می‌تواند به اقتصاد واقعی کشورها آسیب وارد کند. قیمت مسکن در استرالیا از دوران اوج خود، 3.5 درصد تنزل کرده و در برخی شهرها این کاهش بیشتر بوده است. مثلا امسال قیمت مسکن در شهر پرث از بالاترین میزان در سال 2007، 25 درصد کاهش یافته است و شهرهای سیدنی و ملبورن هم به ترتیب با کاهش 8 و 6.6 درصدی قیمت مسکن مواجه بوده‌اند.

پیش‌بینی می‌شود عرضه مسکن در سال 2019 بیشتر شود و خیلی از پروژه‌های آپارتمانی بزرگ به زودی به پایان می‌رسند. عرضه وام مسکن هم بیشتر خواهد شد.  

2- چین

چین بهترین و بزرگ‌ترین مشتری کالاهای استرالیا است و قدرت چین، باعث قدرت اقتصادی استرالیا هم می‌شود. اما داده‌های اقتصادی جدید چین خبرهای خوبی به استرالیایی‌ها نمی‌دهد. رشد خرده‌فروشی این کشور به کمترین حد خود در 15 سال اخیر رسیده و فعالیت‌های تولیدی ضعیف شده است. جنگ تجاری با آمریکا، به این وضعیت دامن زده است. این وضعیت اقتصادی چین، در بلند مدت به اقتصاد استرالیا هم آسیب جدی وارد می‌کند.

3- اقتصاد آمریکا

با وجود بزرگنمایی‌های رییس جمهور آمریکا، اقتصاد این کشور عملکرد خوبی ندارد. بازارها متزلزل شده‌اند، برخی نشانه‌ها حاکی از رکود اقتصادی هستند و بانک مرکزی آمریکا همچنان نرخ بهره را بالا می‌برد. عملکرد بازار سهام در بیشتر مواقع بازتاب‌دهنده عملکرد اقتصادی واقعی کشورها است. بازار اوراق قرضه آمریکا اخیرا زنگ خطر را به صدا درآورده و شاخص‌های فنی مثل گذشته از آمدن رکود خبر می‌دهند.

درست است که تجارت استرالیا به طور مستقیم به آمریکا وابسته نیست، اما آمریکا بزرگ‌ترین اقتصاد دنیا است و رکود آن می‌تواند آثار جانبی زیادی داشته باشد و استرالیا را هم تحت تاثیر قرار دهد.

کد خبر 26107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =