محافظه‌کاری در تجارت و رشد کند اقتصاد جهان در ۲۰۱۹

به گزارش بلومبرگ، بانک مرکزی اروپا پیش‌بینی کرده به دلیل افزایش سیاست‌های محافظه‌کارانه کشورها که رشد تجارت را محدود کرده، رشد اقتصاد جهانی در سال جدید میلادی، کند خواهد شد

به گزارش بلومبرگ، بانک مرکزی اروپا پیش‌بینی کرده به دلیل افزایش سیاست‌های محافظه‌کارانه کشورها که رشد تجارت را محدود کرده، رشد اقتصاد جهانی در سال جدید میلادی، کند خواهد شد.

طبق آخرین گزارش بانک مرکزی اروپا، با اینکه فعالیت اقتصادی در دنیا بیشتر شده، اما نشانه‌های تعدیل این موضوع مشهودتر است. رشد تجارت جهانی تضعیف شده و ابهامات در مورد روابط تجاری آینده بیشتر شده است.

در این گزارش آمده که با نگاهی به آینده، انتظار می‌رود فعالیت اقتصادی در سطح جهان در سال 2019 کند شود و پس از آن راکد بماند. فشارهای تورمی نیز بیشتر خواهد شد.

این ارزیابی‌های محتاطانه، در میان نوسانات بازارهای سهام در سطح جهان و ادامه تهدیدهای رییس جمهور آمریکا در راستای افزایش تعرفه‌های تجاری کالاهای وارداتی از چین، صورت گرفته است.

بانک مرکزی اروپا تنها مرجعی نیست که چنین پیش‌بینی بدبینانه‌ای در مورد اقتصاد جهانی دارد. یک تحقیق سالانه که موسسه اقتصادی آلمانی IW انجام داده، نشان می‌دهد شرکت‌های آلمانی نگاه خوش‌بینانه‌ای به چشم‌انداز سال 2019 ندارند. از 48 گروه کارفرمایی، تنها 7 گروه گفته‌اند که آلمان به عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا، وضعیت بهتری در مقایسه با سال گذشته دارد و 21 شرکت می‌گویند شرایط بدتر شده است. بر اساس این تحقیق، تضعیف رشد اقتصاد جهانی، به تولیدکنندگان صادرات-محور آلمانی آسیب جدی وارد کرده است.

بانک مرکزی اروپا می‌گوید رشد کند اقتصادی در جهان، آن دسته از کشورهای حوزه یورو را که بدهی زیادی دارند، به دردسر می‌اندازد و باید تصمیم جدی در مورد آنها گرفته شود.     

کد خبر 26141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =