آخرین اقدامات بانک مرکزی در بازار ارز و پول

رئیس کل بانک مرکزی با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی، آخرین اقدامات بانک مرکزی در بازار ارز و پول را تشریح کرد

رئیس کل بانک مرکزی با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی، آخرین اقدامات بانک مرکزی در بازار ارز و پول را تشریح کرد.

عبدالناصر همتی در این پیام نوشت: همانگونه که پیش بینی شده بود، در روزهای اخیر به دلیل فرصت زمانی باقیمانده از سال جاری میلادی برای تسویه حساب بنگاه ها و تجار با طرف حساب های خارجی، تقاضای واقعی ارز به طور طبیعی تا حد زیادی افزایش پیداکرد. متأسفانه این بار نیز فرصت جویان و نوسان گیران با سوار شدن بر این موج و با کمک گرفتن ازجو روانی در فضای مجازی افزایش کوتاه ‌مدتی را در نرخ ارز موجب شدند.

وی افزود: بر اساس پیش بینی انجام گرفته، دراین مقطع نیز بانک مرکزی با برنامه و تدبیر، نیاز تجار و سایر متقاضیان ارز را تأمین و با اقدامات لازم ثبات را به بازار ارز برگرداند و آن را در مسیرتعادلی برپایه بنیادهای بازار و البته مدیریت بانک مرکزی قرار داد.

رئیس کل بانک مرکزی در ادامه این پیام نوشت: قبلا نیز تأکید کردم که ذخائر اسکناس کشور در وضعیت بسیار مطلوبی‌ است و تسلط واحاطه بانک مرکزی پرقدرت تر ازهمیشه است.

وی در پاسخ به اظهارنگرانی برخی از صاحبنظران در خصوص معضلات پیش انباشته نظام بانکی گفت: ذکر این نکته ضروری است که برنامه ها و اقدامات بانک مرکزی در بخش ارزی، هم‌راستا با اقدامات اساسی ولی دقیق این بانک در اصلاح و بازسازی نظام بانکی بوده و همچنان هردو سیاست باقوت ادامه خواهد یافت.

کد خبر 26147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =