شکست مجدد  سفته بازی ارزی با تمهیدات بانک مرکزی

بازار ارز که در روزهای انتهایی هفته گذشته بار دیگر با رشد قیمتی روبرو شده بود با ورود بازار ساز دوباره ارام شد و به کانال ۱۰ هزار تومانی بازگشت

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز بازار ارز که در روزهای انتهایی هفته گذشته بار دیگر با رشد قیمتی روبرو شده بود با ورود بازار ساز دوباره ارام شد و به کانال ۱۰ هزار تومانی بازگشت. کارشناسان بازار می گویند سفته بازان در تلاشند تا قیمت دلار را باز هم با روند افزایشی روبرو کنند و به این ترتیب بتوانند از اختلاف قیمت های آنی استفاده کنند اما بانک مرکزی با نظارت و احاطه کامل بر بازار مانع از موفقیت دلالان شده است.

به این ترتیب قیمت دلار تا لحظاتی پیش ۱۰ هزار و ۴۰۰ تومان در بازار قیمت خورد که از بازگشت مجدد قیمتی در ابتدای هفته برخلاف روند هفته گذشته حکایت دارد. کارشناسان معتقدند یکی دیگر از دلایل رشد قیمت در انتهای هفته گذشته رشد تقاضا در این بازار بوده که بانک مرکزی به این نیاز پاسخ داده است.

در این رابطه همتی رییس کل بانک مرکزی در یادداشتی به افزایش تقاضا برای ارز در پایان سال میلادی اشاره کرده و از اقدامات بانک مرکزی برای رفع این تقاضا خبر داد. به گفته وی همانگونه که پیش بینی شده بود، در روزهای اخیر به دلیل فرصت زمانی باقیمانده از سال جاری میلادی برای تسویه حساب بنگاه ها و تجار با طرف حساب های خارجی، تقاضای واقعی ارز به طور طبیعی تا حد زیادی افزایش پیداکرد.

همتی افزود: متأسفانه این بار نیز فرصت جویان و نوسان گیران با سوار شدن بر این موج و با کمک گرفتن ازجو روانی در فضای مجازی افزایش کوتاه ‌مدتی را در نرخ ارز موجب شدند.

وی افزود: بر اساس پیش بینی انجام گرفته، دراین مقطع نیز بانک مرکزی با برنامه و تدبیر، نیاز تجار و سایر متقاضیان ارز را تأمین و با اقدامات لازم ثبات را به بازار ارز برگرداند و آن را در مسیرتعادلی برپایه بنیادهای بازار و البته مدیریت بانک مرکزی قرار داد.

لازم به ذکر است قیمت یورو نیز به ۱۲ هزار و ۲۰۰ تومان رسید که نشان دهنده بازگشت آرامش به این بازار است.

کد خبر 26152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =