برگزاری نشست تجاری دمشق ماه میلادی آینده

اسلامی: سند همکاری بین دو کشور ایران و سوریه ماه آینده در دمشق امضا خواهد شد

به گزارش خبرنگار اگزیم نیوز محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی ایران در نشست مشترک اقتصادی در اتاق بازرگانی ایران از برگزاری نشست تجاری در ماه میلادی آینده در دمشق خبر داد و گفت: سند همکاری بین دو کشور ماه آینده در دمشق امضا خواهد شد.

وی گفت: در حال حاضر مذاکرات برای توسعه همکاری ها در حال انجام است و در این بازه زمانی از نظرات بخش خصوصی و فعالان اقتصادی استفاده خواهیم کرد.

اسلامی تصریح کرد: نهایی شدن توافقنامه همکاری های راهبردی اقتصادی بین ایران و سوریه، زمینه را برای گسترس و توسعه پایدار تجاری فی مابین فراهم خواهد کرد.

وزیر راه و شهرسازی از عزم جدی برای حضور پررنگ بخش خصوصی در زمینه سرمایه گذاری و تقبل پروژه های بازسازی در سوریه به کار می بندد.

وی بازگشت صلح و آرامش در سوریه را مستلزم حضور فعالان اقتصادی در این کشور دانست و گفت: قطعا تشکیل نشست هایی از این دست  با همکاری اتاق بازرگانی می تواند در تسریع روند استقرار صلح و آرامش در سوریه موثر باشد.

اسلامی یادآور شد: تلاش داریم در نشست تجاری آتی در سوریه فرصت های موجود را برای دو طرف معرفی کنیم و امیدواریم قراردادهای خوبی در زمینه های مختلف به امضا برسد؛ مشکلات حوزه پولی و بانکی و حمل و نقل نیز در دستور کار قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: در همه سرفصل های مطرح شده در توافق نامه همکاری های راهبردی بین دو کشور، سعی شده موضوع سرمایه گذاری مشترک در اولویت قرار بگیرد و به شکلی متفاوت از گذشته با حضور پررنگ بخش خصوصی اهداف تعریف شده محقق گردد.

او با تاکید بر اینکه بخش خصوصی و فعالان اقتصادی همکاری موثری در این بخش دارند، افزود: در حال حاضر توافقاتی بین دو طرف ایجاد شد و سر فصل های همکاری دو کشور در جلسه صبح امروز بین رییس اتاق بازرگانی ایران و وزیر اقتصاد و تجارت سوریه انجام شده است.

کد خبر 26165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =