تسهیل حضور شرکت های ایرانی در پروژه های بازسازی سوریه

سامر الخلیل: تسهیلات مناسبی برای حضور شرکت های ایرانی در پروژه های اقتصادی سوریه فراهم شده و امیدواریم در سریع ترین زمان ممکن سطح مناسبات اقتصادی دو کشور به سطح و کیفیت مناسبات سیاسی برسد

وزیر اقتصاد و تجارت سوریه در همایش مشترک ایران و سوریه در اتاق ایران گفت: تسهیلات مناسبی برای حضور شرکت های ایرانی در پروژه های اقتصادی سوریه فراهم شده و امیدواریم در سریع ترین زمان ممکن سطح مناسبات اقتصادی دو کشور به سطح و کیفیت مناسبات سیاسی برسد.

محمد سامر الخلیل، تصریح کرد: برگزاری کمیته اقتصادی سوریه پس از هفت سال نشان از اشتیاق توسعه مناسبات دو کشور دارد؛ بنا داریم طی جلساتی که در آینده ای نزدیک در سوریه با حضور فعالان اقتصادی دو طرف برگزار می شود، فرصت های سرمایه گذاری و پروژه های موجود در سوریه معرفی شوند.

وی گفت: این امکان فراهم است که اطلاعات لازم در وزارت خانه های مرتبط در بخش دولتی و نیز پروژه های غیر دولتی در اختیار بخش دولتی و نیز بخش خصوصی ایران قرار بگیرد.

سامر الخلیل با اشاره به تاکید بشار اسد بر در اولویت قرار گرفتن شرکت های ایرانی در پروژه های اقتصادی و نیز بازسازی سوریه، گفت: امروز سرمایه گذاری در سوریه یک فرصت بی نظیر است که شرکت های ایرانی می توانند با توجه به توانمندی ها و امکانات خود، حوزه آسیب دیده تولید را در سوریه راه اندازی کنند؛ ما در تلاشیم نیاز خود را در بخش تولید از طریق تقویت و بازسازی بخش تولید داخلی و یا واردات جبران کنیم.

وزیر اقتصاد سوریه اذعان داشت با توجه به تسهیلات و امتیازاتی که در توافق نامه به امضا رسیده اخیر  در بخش تعرفه ها، مالیات و... در اختیار شرکت های ایرانی قرار گرفته، انتظار می رود شاهد حضور پررنگ ایران در جریان بازسازی سوریه و توسعه مناسبات اقتصادی  باشیم.

سفیر سوریه در ایران نیز همچنین سفیر سوریه در تهران نیز شرایط فعلی را فرصت بزرگی برای تجار ایرانی خواند و گفت: با توجه به اینکه چرخ تولید در سوریه به گردش در آمده، و سیاست سوریه برای در اولویت قرار دادن ایران در پروژه های اقتصادی و سرمایه گذاری انتظار می رود قدامات فعالانه ای را از سوی شرکت های ایرانی شاهد باشیم تا در بازسازی سوریه نقش آفرینی کنند.

وی با بیان اینکه درهای سوریه به روی شرکت های ایرانی باز است، تصریح کرد: با امضای موافقتنامه اقتصادی دوکشور، گام های بلندی برای سرمایه گذاری و حضور شرکت های ایرانی در سوریه برداشته شده است.

ترک آبادی سفیر ایران در سوریه نیز در سخنانی در این همایش گفت: روابط دو کشور دیرینه و تاریخی است. وی افزود: اطمینان دارم مردم و دولتمردان سوریه به هرکسی به سوریه برود با روی خوش برخورد کرده و از وی استقبال می کنند؛ درهای سفارت ایران در دمشق نیز به روی تمامی فعالان بخش خصوصی و شرکت ها برای حضور در سوریه باز است.

به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز این نشست صبح امروز نهم دی ماه به میزبانی اتاق ایران و حضور محمد سامر الخلیل، «مهندس محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی و سفرای دو کشور و رئیس اتاق ایران  برگزار شد.

 

کد خبر 26166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 0 =