صدور مجوز تاسیس شعبه بانکی برای تبادلات مالی با ایران

نیتین گادکاری از صدور مجوزی توسط دولت هند برای یک بانک ایرانی خبر داد که بر اساس آن این بانک می تواند شعبه ای طی سه ماه آینده در بمبئی راه اندازی کند تا تبادلات مالی بین دو کشور راحت تر صورت بگیرد

وزیر حمل و نقل هند در حاشیه دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان از صدور مجوزی توسط دولت هند برای یک بانک ایرانی خبر داد که بر اساس آن این بانک می تواند شعبه ای طی سه ماه آینده در بمبئی راه اندازی کند تا تبادلات مالی بین دو کشور راحت تر صورت بگیرد.

به گزارش اگزیم نیوز این خبر که ایرنا آن را منتشر کرده است نشان می دهد هند به رغم تحریم های آمریکا علیه ایران در تلاش است تا روابط خود را به صورت مستقل با تهران حفظ کند. هند از جمله کشورهای مهم خریدار نفت ایران است که امریکا در آغاز تحریم ها آن را معاف کرده بود.

در این رابطه دبیر کل اتاق بازرگانی تهران با اشاره به تاثیرگذاری متقابل دو کشور ایران و هند اعلام کرد در دوران قبل از تحریم ها این کشور نقش مهمی در تامین نیازهای ایران ایفا کرده است و امروز هم به رغم تحریم های یکجانبه آمریکا دهلی نو به روابط خود با تهران پایبند مانده و همچنان از ایران نفت خریداری می کند.

بهمن عشقی با اشاره به همکاری‌‌‌های دو کشور در پروژه‌‌‌های مختلف ابراز داشت: چابهار یک نمونه خوب از همکاری دو کشور است و حتی آمریکایی‌‌‌ها نیز با احتیاط در این خصوص قدم برداشتند که این همکاری می‌‌‌تواند مدلی برای آینده باشد.

نیتین گادکاری وزیر حمل و نقل هند نیز در دیدار با ظریف به موضوع چابهار اشاره کرد و گفت: در مقطعی قرار داریم که چابهار کارکرد کامل خود را آغاز کند.

وی به مذاکرات امروز خود با وزیر امور خارجه ایران اشاره کرد و گفت در خصوص بندر چابهار، تسهیلات مالی آماده است، مشکلات دیگری وجود دارند اما ما مشکلات را حل می کنیم.

وزیر حمل و نقل هند ادامه داد: دولت هند به بانک ایرانی مجوز داده تا شعبه ای طی سه ماه در بمبئی تاسیس کند تا تبادل مالی راحت تری صورت گیرد.

گادکاری اضافه کرد: وزیر امور خارجه ایران پیشنهادات زیادی برای آینده همکاری ها ارایه کرد، ایران فولاد، موتورهای لکوموتیو نیاز دارد من هم پیشنهادات خود را به دکتر ظریف مطرح کردم.

وی دیدار با ظریف را بسیار مفید توصیف کرد و گفت : این دیدار خیلی از موضوعات را حل خواهد کرد.

گادکاری ادامه داد: مطمئن هستم در گذر زمان ما دستاوردهایی خواهیم داشت و بندر چابهار که برای ما خیلی مهم است و ما بر روی این موضوع به طور جدی کار می کنیم.

وزیر حمل و نقل هند گفت: طرف ایرانی برخی از مشکلاتی که وجود دارد را حل خواهد کرد و از طرف ما هم فرآیند در حال اجرا است، من مطمئن هستم که ما در جایگاهی هستیم که چابهار کارکرد کامل خود را هر چه زودتر آغاز کند.

کد خبر 26235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =