معیشت، تولید، صادرات اولویت های سه گانه دولت

اسحاق جهانگیری در سومین گردهمایی اعطای نشان امین الضرب در جمع فعالان اقتصادی بخش خصوصی گفت: اتاق بازرگانی تهران طی سالیان گذشته گام های مفیدی و موثری را با پشتوانه اعتماد به بخش خصوصی در راستای توسعه اقتصادی کشور برداشته است که از ازرشمندترین آنها اعطای نشان امین الضرب به افراد موثر در حوزه های مختلف اقتصادی است

مریم خورشیدی- اسحاق جهانگیری در سومین گردهم آیی اعطای نشان امین الضرب در جمع فعالان اقتصادی بخش خصوصی گفت: اتاق بازرگانی تهران طی سالیان گذشته گام های مفیدی و موثری را با پشتوانه اعتماد به  بخش خصوصی در راستای توسعه اقتصادی کشور برداشته است که از ازرشمندترین آنها اعطای نشان امین الضرب به افراد موثر در حوزه های مختلف اقتصادی است.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه انتخاب کارآفرین برتر در بخش خصوصی باعث ترغیب همه شرکت ها و موسسات و نیز شهروندان به این مهم است که کارآفرینی یک نیاز مهم و ملی امروز ایران به شمار می رود، گفت: کارآفرینان با کشف و خلق فرصت های جدید می تواند کشور را از موانع پیش رو عبور دهد، چرا که امروز روش های پیشین برای تداوم حضور در عرصه تجارت و اقتصاد کارایی ندارد.

جهانگیری اذعان داشت: نوآوری و خلاقیت نیاز همیشگی کشور است و حتی اگر کشور با محدودیت های تحریم نیز مواجه نبود باز هم این کارآفرینی است که افق های گسترده ای برای توسعه اقتصاد ایران باید باز می کند.
وی با اشاره به دشمن تلاش دارد آینده ناامیدکننده ای را برای مردم ایران به تصویر بکشد، گفت: در شرایط فعلی ما مسئولیم که مانع اشاعه چنین فضایی در کشور باشیم، بر این باورم که باید با تکیه بر راهکارهای خلاقانه و معقول می توان افق های روشن و مهمی را پیش روی ملت بگسترانیم همانطور که اشاره کردم نیازمند طراحی راهکارهای جدید و مبتنی بر عقلانیت برای عبور از موانع و پشت سر گذاشتن شرایط هستیم. معتقدم این شرایط تداوم نخواهد داشت چرا که سیاست ناعادلانه آمریکا بر هیچ منطقی استوار نیست.

معاون اول رئیس جمهور معرفی دو دسته از کارآفرینان را در دو سطح صنعتگران با سابقه و قدیمی و کارآفرینان جوان  بعنوان برندگان نشان امین الضرب بیانگر این واقعیت است که جریان کارآفرینی ایران باید به سمت فناوری های جدید، ارتباطات نو و بر اساس تغییرات جمعیتی و اقتصادی کشور قرار بگیرد.

معاون اول رئیس جمهور جوانان و زنان کشور را ظرفیت مهمی برای تبدیل شدن به  کارآفرینان بزرگ کشور دانست و گفت : در طول تاریخ در حوزه های مختلف اجتماعی، سیاسی و اقتصادی شاهد افول و ظهور گروهها و افراد مختلف بوده ایم، امروز نیز شاهد ظهور بنگاههایی هستیم که در گذشته حتی تصور رشد آنها وجود نداشت، این تاییدی بر این واقعیت است که وقت ظهور و حضور  کرده کارآفرینان جدید است.

به گفته وی افرادی در این عرصه موفق هستند که خود را با تغییرات، تطبیق دهند؛ مقاومت در برابر تغییر پر شتاب به معنای له شدن در چرخ دنده های فرایند تغییرات است چیزی که ما در بنگاههایی که این رویه را در پیش گرفتند مشاهده کردیم.

جهانگیری یادآور شد:  نباید قربانی چرخ دنده های تغییرشویم، توانانمندی های علمی و ظرفیت های نیروی انسانی ما به حدی هست که از این چالش سالم و سربلند خارج شویم.

وی به مسئولیت مشترک دولت در قبال آحاد جامعه اشاره کرد و گفت: موظفیم  با شناسایی و تقویت فرصت های کارآفرینی نگرانی و ابهام نسبت به آینده را از کشور کاهش داده و اعتماد و سرمایه مهم اجتماعی را در نسل جوان ارتقا دهیم؛امروز کشور به شدت خلق فرصت های تازه و القا امید نیاز دارد.

جهانگیری اظهارداشت: دهه اخیر فعالان اقتصادی و تولیدی کشور به طور خاص شرایط بسیار سختی را پشت سر گذاشته اند اما تحریم های سال ۹۰ به بعد که تا سال ۹۴ ادامه یافت و البته تحریم های مجددی که از امسال به کشور بازگشته است، فشار حداکثری را بر روی فعالان اقتصادی و صاحبان کارخانجات در تحریم های گذشته و فعلی، وارد شده و مردم مظلوم ایران را هدف گرفته است.

جهانگیری گفت: تحریم ها با ایجاد محدودیت در فروش نفت، مواد معدنی و کالاهایی از این دست سعی در اعمال فشار بر ایران دارد حال آنکه معتقدم بنگاههای اقتصادی با حمایت نظام بانکی و حمایت دولت می تواند این خلا را پر کند و ارز مورد نیاز کشور فراهم کند؛ این دوره کوتاه است و ما باکمک شما می توانیم آن را کوتاه تر کنیم به شرط آنکه انسجام و وحدت را از دست ندهیم.

معاون اول رئیس جمهور سه اولویت، معیشت مردم، تداوم تولید و صادرات را از اولویت های مهم دولت معرفی کرد و گفت: بر این باورم که باید در شرایط سخت فعلی مردان بزرگ برای تحقق این سه اولویت وارد میدان شوند؛ اطمینان دارم شما بعنوان کارآفرینان با شناختی که از شرایط و ظرفیت های کشور دارید می توانید  اوضاع را مدیریت کنید.

کد خبر 26240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 8 =