افزایش صادرات محصولات صنعتی و معدنی

صادرات ۹ ماه سال ۹۷ درمقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵ درصد و صادرات محصولات صنعتی ومعدنی حدود ­۱۶درصد افزایش داشته است

صادرات ۹ ماه سال ۹۷ درمقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵ درصد و صادرات محصولات صنعتی ومعدنی حدود ­۱۶درصد افزایش داشته است.

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از ­سازمان توسعه تجارت ایران، مدیر کل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: در حالیکه میزان کل صادرات ۹ ماهه سال ۹۷ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان از رشد ۵ درصدی دارد، صادرات محصولات صنعتی و معدنی ­ (بدون احتساب میعانات گازی) رشدی حدود­۱۶ درصد داشته است.

مسعود کمالی اردکانی با اعلام این خبر اظهار داشت: صادرات کالا‌های صنعتی و معدنی (به غیر از میعانات گازی) در ­۹ ماهه امسال ­به رقمی بالغ بر ۲۷.۶ میلیارد دلار رسیده است که این رقم در مدت مشابه سال قبل حدود ۲۴ میلیارد دلار بوده است.

وی افزود: در ­این مدت، در گروه محصولات پتروشیمیایی، محصولات پتروشیمی با ۱۱.۴ میلیارد دلار و ۳۱ درصد رشد، محصولات پایه نفتی شامل قیر و روغن‌های صنعتی با حدود ۲ میلیارد دلار و ۱۴ درصد رشد و محصولات شیمیایی و پلیمری نیز با حدود ۱.۶ میلیارد دلار صادرات، ۱۶ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده اند.

مدیر کل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی در خصوص صادرات کالا‌های گروه معدن گفت: مواد معدنی و صنایع فلزی شامل سنگ آهن، فولاد، فلزات رنگین و لوله و پروفیل با ۴.۸ میلیارد دلار صادرات، بیش از ۷ درصد رشد داشته و همچنین صادرات صنایع غیر فلزی شامل سیمان، کاشی، سنگ‌های تزئینی و دیگر اقلام این گروه نیز با ۱.۵۸ میلیارد دلار صادرات، رشد ۱۴ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهند.

کمالی اردکانی با اشاره به رشد صادرات محصولات لوازم خانگی اظهار داشت: صادرات لوازم خانگی انرژی بر و غیر انرژی بر به ارزش ۳۹۰ میلیون دلار با ۲۰ درصد رشد همراه بوده است.
گفتنی است؛ ­بازار‌های اصلی محصولات صنعتی و معدنی عمدتاً کشور‌های همسایه و عمدتاً کشور‌های عراق، افغانستان، پاکستان، ترکمنستان، آذربایجان و ترکیه ­و همچنین سایر کشور‌ها از جمله هند، چین و اندونزی است.

کد خبر 26287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =