ضرورت رفع چالش های حوزه کسب و کار برای فعالیت های اینترنتی

در نشست مشترک معاون حقوقی رییس جمهور با جمعی از مدیران کسب و کارهای اینترنتی که عصر دیروز در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد فعالان این حوزه مشکلات موجود در روند کسب و کارهای مذکور در کشور را مطرح کردند

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز در نشست مشترک معاون حقوقی رییس جمهور با جمعی از مدیران کسب و کارهای اینترنتی که عصر دیروز در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد فعالان این حوزه مشکلات موجود در روند کسب و کارهای مذکور در کشور را مطرح کردند.

لعیا جنیدی نیز در این ارتباط با تاکید بر اهمیت کسب و کارهای کوچک و متوسط در کشور نقش این مشاغل را در رونق و اشتغال در کشور اساسی دانست و اعلام کرد این وظیفه دولت است تا از این نوع کسب و کارها محافظت کند.

در این نشست حسین سلاح ورزی نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به این که کسب و کارهای نوپا و هوشمند در حوزه شهرداری با مشکلات عدیده ای مواجه بودند که به همت معاونت حقوقی رئیس جمهور این مشکلات حل شد افزود: البته مشکلات حقوقی در حوزه بانک، مالیات و بیمه هم وجود دارد ضمن اینکه بسیاری از قوانین و مقررات موجود زاید است و در مواقعی هم فقدان قوانین وجود دارد که باید با همت معاونت حقوقی رئیس جمهور و کسب و کارهای نوپا این مشکلات هم رفع شود.

به گفته سلاح ورزی، مشکلات در حوزه نظارت های شهرداری بر عملکرد این گونه کسب و کارها، موضوع شکایت از مجموعه کسب و کارهای نوپا و مشکلات ناشی از آن از جمله درگیر شدن این کسب و کارها با نهادهای مختلف برای پاسخگویی, مسدود شدن حساب ها، رعایت نشدن حریم شخصی، تفکیک نبودن آموزش کسب و کارهای آنلاین با دیگر کسب و کارها، سپردن امتیاز برخی کسب و کارهای اینترنتی به صورت انحصاری از سوی دولت به برخی از فعالان و ممانعت از برخی کسب و کارهای نوپا برای فعالیت در این حوزه ها، سوء استفاده‌های افراد سودجو از کارت های بانکی مردم و سپس خرید این افراد از سامانه های برخط اینگونه کسب و کارها و سپس عواقب ناشی از این سوء استفاده ها برای کسب و کارهای نوپا همچنین مشکلات مالیات بیمه و وجود قوانین و مقررات متعدد و متناقض از جمله مشکلاتی هستند که باید با حمایت دولت و سایر مجموعه ها برطرف شوند.

در این ارتباط معاون حقوقی رییس جمهور با تایید این موضوع که کسب و کارهای بزرگ معمولا مشکلات عدیده ای دارند گفت: این کسب و کارهای کوچک و متوسط هستند که نقشی فعال در رونق و اشتغال دارند بنابراین حفظ این نوع کسب و کارها از وظایف ماست و اگر تفسیر قانون ایراد دارد یا در جایی قانون وجود دارد اما نمی شود آن را تفسیر کرد مصلحت، حفظ کسب و کار های نوپا و هوشمند است حتی اگر جایی لازم باشد اصلاح قانون را نیز پیشنهاد می‌دهیم.

جنیدی با اشاره به شکل گیری کارگروهی برای تسهیل فرآیند فعالیت کسب و کارهای نوپا گفت: دولت این امکان را داد که اگر در کسب و کارهای نوپا فعالیتی اتفاق افتد و پیگیری ها، فعالیت آن کسب و کار را مختل کند توانستیم شیوه نامه هایی را بنویسیم که از اختلال در فرآیند کسب و کار جلوگیری شود.

وی افزود: آمادگی داریم در کارگروه مربوط هم از اتاق بازرگانی و صنف مربوط و هم از کسب و کاری که مشکلی برایش به وجود آمده دعوت کنیم تا در جلسات کارگروه شرکت کنند حرف های شان شنیده و مشکل حل شود.

معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: در موضوع فعالیت کسب و کارهای نوپا در حوزه حمل و نقل هوشمند و مشکلاتی که با تاکسیرانی به وجود آمد از تاکسیرانی خواستیم موانع پیش روی کار خود را در زمینه از بین رفتن رقابت منصفانه اعلام کنند تا بتوانیم هماهنگی ها را ایجاد کنیم یعنی در جایی که برای کسب و کارهای نوپا و مختل شدن فعالیت شان پیگیر هستیم، کسب و کارهای موجود و سنتی را نیز نادیده نمی گیریم.

وی با اشاره به رای صادره برای رفع مشکل فعالیت حمل و نقل هوشمند گفت: در موارد متعدد توانستیم رای رفع پلمپ را برای فعالیت کسب و کارهای نوپا بگیریم که در نتیجه فعالیت کارگروه تسهیل فرایند فعالیت کسب و کارهای نوپاست.

جنیدی همچنین از فعالان کسب و کارهای نوپا خواست مشکلات به وجود آمده حقوقی در زمینه فعالیت خود را با استنادات حقوقی و مدارک قضایی و با دسته بندی حوزه فعالیت مربوط به معاونت حقوقی ریاست جمهوری ارسال کنند تا پیگیری های آن تسهیل شود.

کد خبر 26313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 8 =