نظر دو مقام دولتی درباره ترخیص خودروها از گمرک

رییس کل بانک مرکزی با ترخیص خودروهای وارداتی که بعد از ۱۶مرداد ۹۷ وارد گمرکات کشور شده اند مخالفت کرده است درحالیکه وزیر صمت از اجازه ترخیص این خودروها خبر می دهد

خبرگزاری تسنیم در خبری اعلام کرد رییس کل بانک مرکزی با ترخیص خودروهای وارداتی که بعد از ۱۶مرداد ۹۷ وارد گمرکات کشور شده اند مخالفت کرده است.

بنابراین دولت اجازه ورود بدون انتقال ارز خودروهای وارد شده به گمرک به تاریخ بعد از سیاست های جدید ارزی را نخواهد داد. این در حالی است که علیرغم مخالفت امروز همتی با ترخیص خودروهای وارداتی بدون انتقال ارز، وزیر صنعت معدن و تجارت با اعلام اینکه خودروهای مانده در گمرک اجازه ترخیص دارند، گفت: ثبت سفارش‌های قبلی خودرو "کان لم یکن" شده است.

رضا رحمانی در خصوص بخشنامه اخیر هیات دولت درباره ثبت سفارش‌های خودرو در گمرک گفت:‌ با این بخشنامه ثبت سفارش خودرو رسما قدغن شده است.

وزیر صنعت درباره تکلیف خودروهایی که در گمرک باقی مانده‌ اظهار داشت: به خودروهایی که در گمرک بودند اجازه ترخیص داده می‌شود اما ثبت جدیدی صورت نخواهد گرفت. پرونده وارد کنندگان متخلف نیز در قوه قضاییه مفتوح است و در اسرع وقت رسیدگی می‌شود.

کد خبر 26316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 1 =