۹۸، سال بازبینی استانداردها

بازنگری در استانداردها دستور کار این سازمان در سال ٩٨ خواهد بود و تمام دغدغه ما بر روی تجدیدنظر روی این استانداردها متمرکز می شود

نیره پیروز بخت در جمع هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران  از تعدیل بسیاری از استانداردها در حوزه صنعت و خدمات خبر داد و گفت: استانداردها تدوین شده تاکنون ٣٢ هزار و ٥٠٠ مورد است.

به گزارش خبرنگار اگزیم نیوز، نیره پیروزبخت رییس سازمان ملی استاندارد صبح امروز در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران بر لزوم هم افزایی بیشتر بین بخش خصوصی و دولتی تاکید کرد و گفت:  بسته به شرایطی که در آن قرار داریم لازم است همه در یک سطح و جناح حرکت کنیم

پیروزبخت با اشاره به قانون جدید استاندارد، اظهار داشت: استانداردسازی براساس این قانون تنها وظیفه سازمان ملی استاندارد نیست و بسیاری از دستگاه ها دخیل هستند.

 وی افزود: با توجه به شرایط خاص کشور، بسیاری از مولفه های موثر در رشد و توسعه اقتصادی کشور نادیده گرفته می شود و بسیاری از تولیدکنندگان و بنگاه ها برای سرپا نگاه داشتن خود تلاش می کنند و البته بر این باورم که بسیاری از مشکلات با همکاری بخش خصوصی و بنگاه ها حل خواهد شد.

پیروزبخت ادامه داد: اگر در احوال کشورهای پیشرفته نگاه کنید، بحث استانداردهای اجباری در حال به اتمام رسیدن است و بحث این است که استانداردهای اجباری منحصر به حوزه کیفیت تولید شود.

وی با اذعان به اینکه تعدادی از قوانین و مقررات و نظارت ها با همکاری بخش خصوصی اجرایی شده است، گفت: بازنگری در استانداردها دستور کار این سازمان در سال ٩٨ خواهد بود. و تمام دغدغه ما  بر روی تجدیدنظر روی این استانداردها متمرکز می شود.

رئیس سازمان ملی استاندارد بیان داشت: اقتصاد مقاومتی علیرغم همه مشکلات در کشور در حال پیاده سازی است و با توجه به شرایط فعلی کشور باید استانداردها را بومی سازی کنیم.

وی  علام کرد: سازمان ملی استاندارد رنکینگ خوبی در سطح جهانی به ثبت رسانده است و رتبه ٢٢بین ١٦٣ کشور دنیا را در بالاترین مراجع بین المللی بدست اورده است و این دستاورد در دوره دوم تحریم ها رخ داده است.  مهر امسال برای اولین بار مسئولان ارشد سازمان بین المللی استاندارد به ایران آمدند.

 

کد خبر 26318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 7 =