۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷
اخبار کوتاه اقتصادی

به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا)  به نقل از بیمه مرکزی، غلامرضا سلیمانی در دیدار با سردار محمد رضا مهماندار _ رییس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، ضمن قدردانی از تلاش های پلیس در خصوص اصلاح فرهنگ رانندگی در کشور تصریح کرد: خوشبختانه پلیس و صنعت بیمه برای تغییر رفتار رانندگان و کاهش تلفات فعالیت‌های خوبی را آغاز کرده‌اند.

رییس کل بیمه مرکزی افزود: ما در بحث فرهنگ سازی از مقاطع ابتدایی تا تحصیلات تکمیلی مفاهیم بیمه ای و روش های کاهش تصادفات در کتاب‌های درسی گنجانده شده و ادامه این مسیر به کمک پلیس و دستگاه های مرتبط نیاز دارد.

رییس شورای عالی بیمه ضمن تشریح فعالیت های صورت گرفته در حوزه فرهنگسازی توسط بیمه مرکزی و صنعت بیمه، خاطرنشان کرد:متاسفانه هزینه فرهنگ سازی در کشور ما بالاست و ما انتظار داریم رسانه های گروهی با درک حساسیت موضوع کاهش تصادفات به این مقوله ورود جدی تری داشته باشند.

وی استفاده از فناوری های نوین و اپلیکیشن های پایش خودروها را یک ضرورت جدی دانست و گفت: همکاری گسترده پلیس و بیمه می‌تواند پرونده های تصادفات جعلی و روند تقلبات بیمه ای را به میزان چشمگیری کاهش بدهد.

وی در پایان با اشاره به تغییر رویکرد صنعت بیمه از خودرو محور به راننده محور ابراز امیدواری کرد با شناسایی رانندگان پرریسک، تلفات ناشی از تصادفات، کنترل شود.

در ادامه این نشست سردار محمدرضا مهماندار - رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ_ فعالیت های صنعت بیمه در کاهش تصادفات و ساماندهی ترافیکی را ارزشمند ارزیابی کرد و افزود: ترافیک تهران را نمی شود با ابزار سنتی اداره کرد و ما اعتقاد داریم باید از ظرفیت های مردم و نهادهای عمومی بیشتر استفاده شود.

وی با ابراز خرسندی از حضور رییس کل بیمه مرکزی و مدیران بیمه در مجموعه پلیس راهنمایی و رانندگی نسبت به تعامل بیشتر این دو (پلیس و صنعت بیمه) تاکید کرد.

گفتنی است در این دیدار رییس کل بیمه مرکزی و همراهان از واحد مانیتورینگ و همچنین بخش های مختلف راهنمایی و رانندگی بازدید کرد.

 

پرداخت بیش از 102 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانک ملّی ایران در بخش صنعت

بانک ملی ایران در نه ماه ابتدای سال جاری بیش از 102 هزار میلیارد ریال تسهیلات به بخش صنعت و معدن پرداخت کرده است.

به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا) به نقل از بانک ملی ایران، صنعت و معدن سهم قابل توجهی از تسهیلات این بانک را به خود اختصاص داد و در مدت مذکور 23 هزار و 894 فقره تسهیلات به ارزش 102 هزار و 555 میلیارد ریال به این بخش پرداخت شده است.

همچنین از ابتدای امسال تا پایان آذرماه، تعداد 45 هزار و 905 فقره تسهیلات به ارزش 23 هزار و 242 میلیارد ریال به بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی و تعداد 53 هزار و 433 فقره تسهیلات به ارزش 12 هزار و 914 میلیارد ریال به بخش مسکن و ساختمان اختصاص یافته است.

سهم بخش بازرگانی از کل تسهیلات پرداختی بانک ملی ایران به بخش های مختلف اقتصادی کشور طی این مدت، 97 هزار و 474 فقره به ارزش 65 هزار و 918 میلیارد ریال بوده است.

در نه ماه ابتدای امسال، تعداد 491 فقره تسهیلات به ارزش چهار هزار و 247 میلیارد ریال به بخش صادرات و یک میلیون و 231 هزار و 365 فقره تسهیلات به ارزش 495 هزار و 964 میلیارد ریال به بخش خدمات اختصاص یافته است.

در مجموع یک میلیون و 452 هزار و 562 فقره تسهیلات به ارزش 704 هزار و 840 میلیارد ریال در نه ماه ابتدای امسال توسط بانک ملی ایران به بخش های مختلف اقتصادی پرداخت شده است.

 

مالیات بر ارزش افزوده موجب توسعه پایدار کشور می شود

مدیر کل امور مالیاتی سیستان و بلوچستان گفت: اجرای دقیق قانون مالیات بر ارزش افزوده از عوامل شفافیت اقتصادی و توسعه پایدار کشور است که باعث رونق ، رفاه شهروندان و آبادانی کشور می شود .

به گزارش شبکه اخباراقتصادی و دارایی (شادا) به نقل از رسانه مالیاتی، امراء،مدیر کل امور مالیاتی سیستان و بلوچستان در دیدار با همکاران مالیات بر ارزش افزوده استان، آموزش و افزایش سطح آگاهی مودیان مالیاتی را بسیار مهم دانست و خاطر نشان کرد: افزایش آگاهی مودیان مالیاتی نسبت به قوانین، موجب مطالبه گری بیشتر و افزایش توانمندی اقتصادی استان خواهد شد. 

وی افزود: اطلاع رسانی به مردم در خصوص اثرات پرداخت مالیات در عمران و آبادانی شهر و کشور بسیار حائز اهمیت است،اگر مردم آثار پرداخت مالیات را به صورت ملموس درک و مشاهده نمایند، رغبت بیشتری برای پرداخت مالیات خواهند داشت.

امراء اظهار داشت: با توجه به فرصتهای کم باقی مانده تا پایان سال، امیدوارم همکاران، تمام تلاش خود را بکار گیرند تا بتوانیم درآمدهای مالیاتی را به تحقق برسانیم. وی در خاتمه خواستار جدیت بیشتر روسای امور مالیاتی در بررسی آمار و روند رسیدگی به پرونده های مهم در این اداره کل شد.

 

فعالیت بانک قرض الحسنه مهرایران دائمی شد

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران پس از طي‌کردن مراحل قانوني مجوز دائمي فعاليت بانک قرض الحسنه مهرايران را صادر كرد.

به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا) به نقل از بانک قرض الحسنه مهر ایران، بانک مرکزی، باتوجه به شاخص های مطلوب و شايسته بانک قرض الحسنه مهرايران در حوزه هاي مختلف بانكداري از جمله كفايت سرمايه ۲۷ درصدي، رشد مثبت منابع قرض الحسنه، پايين بودن ميزان مطالبات بانكي به ميزان يك درصد، پيشگامي در عرصه هاي بانكداري الكترونيك، شفافيت عملكرد مالي و ... با اعطاي مجوز رسمي، فعاليت اين بانك را دائمي كرد.

در متن این مجوز آمده است: « پیرو مجوز موقت فعالیت شماره ۲۷۳۱/ه مورخ ۶ شهریور ماه سال ۱۳۸۷، بدين وسيله با ادامه فعاليت آن بانک در چارچوب قانون پولي و بانکي کشور، قانون عمليات بانکي بدون‌ربا، مصوبات شوراي پول‌و اعتبار، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌هاي بانك مركزي و ساير قوانين و مقررات ذي‌ربط موافقت به عمل مي آيد.

توسعه فرهنگ پسندیده قرض الحسنه، حفظ حقوق سپرده گذاران، تطبیق ساختار آن بانک با ضوابط و مقررات ذی ربط از اهم مواردی است که انتظار مي رود توسط مديران و کارکنان محترم آن بانك مورد توجه قرار گيرد. »

شایان ذکر است، تاسیس، ثبت، فعالیت و انحلال نهادهای پولي و اعتباري از قبيل بانک ها، موسسات اعتباري غيربانکي، تعاوني هاي اعتبار، صندوق هاي قرض الحسنه، صرافي‌ها و شرکت هاي واسپاري (ليزينگ ها) و همچنين ثبت تغييرات نهادهاي مذكور فقط با اخذ مجوز از بانك مركزي جمهوري اسلامي و به موجب مقررات مصوب شوراي پول و اعتبار امكان پذير است.

با صدور این مجوز از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامي ايران، فعاليت بانک قرض الحسنه مهرايران در حوزه بانکداري اسلامي در بستر قرض الحسنه، دائمي شد.

گفتنی است، این بانک طی یازده سال فعاليت مطلوب در حوزه قرض الحسنه بالغ بر ۴ ميليون و ۱۰۰ هزار فقره تسهيلات قرض الحسنه به ارزش بيش از ۳۱۹ هزار ميليارد ريال پرداخت نموده که ۳۸ درصد تعداد پرداختي در دو سال اخير، شامل ۷۵۲ هزار فقره در سال ۹۶ و بيش از ۸۵۰ هزار فقره از ابتداي سال ۹۷ تا کنون صورت گرفته شده است.

همچنین ۵۳ درصد مبالغ پرداختی در ۲ سال اخیر، شامل ۸۲ هزار میليارد ريال در سال ۹۶ و ۸۹ هزار ميليارد ريال در ۹ ماه ابتدايي سال انجام شده است.

با استقبال مردم از فعالیت های این بانک، از ابتدای تاسيس تا پايان آذر ماه سال جاري بيش از ۶ ميليون و ۳۳۱ هزار سپرده گذار جذب شده است.

مانده منابع بانک قرض الحسنه مهرایران در پایان سال ۹۵ بالغ بر ۶۰ هزار میلیارد ريال بوده که طي ۲ سال اخير با رشد ۱۴۵ درصدي مواجه و در حال حاضر بالغ بر ۱۴۷ هزار ميليارد ريال مي باشد.

کد خبر 26324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 3 =