واردات مواد اولیه بدون انتقال ارز تا پایان ۹۸ مجاز است

گمرک جمهوری اسلامی مصوبه هیات وزیران درباره مجاز بودن ثبت سفارش و واردات مواد اولیه، قطعات و ملزومات ضروری خطوط تولید به صورت بدون انتقال ارز برای تسهیل در فرآیند تولید داخلی تا پایان ۱۳۹۸ را ابلاغ کرد

گمرک جمهوری اسلامی مصوبه هیات وزیران درباره مجاز بودن ثبت سفارش و واردات مواد اولیه، قطعات و ملزومات ضروری خطوط تولید به صورت بدون انتقال ارز برای تسهیل در فرآیند تولید داخلی تا پایان 1398 را ابلاغ کرد.

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از گمرک، هیات وزیران در جلسه نوزدهم دی ماه به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و به استناد اصل 138 قانون اساسی مصوب کرد که ثبت سفارش و واردات مواد اولیه، قطعات و ملزومات ضروری خطوط تولید تا سقف 300 میلیون دلار به صورت بدون انتقال ارز برای تسهیل در فرآیند تولید داخلی تا پایان 1398 با تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت و اعلام منشا ارز به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای ترخیص کالا انجام شود.

«اسحاق جهانگیری» معاون اول رییس جمهوری این مصوبه را امروز (25 دی ماه) ابلاغ کرد. 

پیش از این نیز هیات وزیران در هفتم آذرماه به منظور تسهیل در فرآیند تولید داخلی در کشور، واردات مواد اولیه و قطعات مورد نیاز تولید به مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی را براساس مقررات این مناطق، از تشریفات ثبت سفارش در وزارت صنعت، معدن و تجارت معاف کرده بود. بر این اساس سه هزار و 243 کد تعرفه ای در حوزه تولید شامل این مصوبه می شود. 

کد خبر 26325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =