رشد بیش از ۳۵ درصدی صادرات قطر در شرایط محاصره اقتصادی

صادرات غیرنفتی قطر ۳۵.۱ درصد نسبت به سال ۲۰۱۷ افزایش یافته و از ۱۸ میلیارد ریال قطر به ۲۴.۴ میلیارد ریال رسیده است

به گزارش اگزیم نیوز بر اساس گزارش گالف تایمز، صادرات غیرنفتی قطر 35.1 درصد نسبت به سال 2017 افزایش یافته و از 18 میلیارد ریال قطر به 24.4 میلیارد ریال رسیده است.

به گزارش بخش تحقیقات و مطالعات وزارت امور خارجه این کشور، صادرات غیر نفتی در دسامبر 2018 برابر با 2.1 میلیارد ریال بوده است که در مقایسه با 1.3 میلیارد در ماه مشابه 2017 افزایش 62 درصد را تجربه کرده است.

شیخ خلیفه بن جاسم آل ثانی، رئیس شورای اتاق قطر در این رابطه گفت: ادامه توسعه صادرات غیر نفتی، علی رغم محاصره اقتصادی قطر در منطقه، نشان دهنده موفقیت طرح های متنوع این کشور است که با هدف کاهش وابستگی به نفت و گاز و همچنین افزایش مشارکت غیر نفتی در تولید ناخالص ملی قطر به کار گرفته شده است.

شیخ خلیفه این موفقیت را به سیاست خردمندانه مدیریت این کشور و حمایت از بخش خصوصی مرتبط دانسته و خاطرنشان کرد که شرکت های بخش خصوصی، نقش مهمی در فرآیند اقتصادی ایفا می کنند و این موضوع به یک عامل مهم در تجارت قطر با کشورهای جهان تبدیل شده است. وی نقش شرکت های قطری را در تجارت خارجی کشور تأیید کرد و اشاره کرد که صادرات به طور پیوسته افزایش می یابد.

وی از صدور قوانینی در سال 2019 در مورد حمایت از رقابت محصولات داخلی و مبارزه با شیوه های مضر در تجارت بین المللی خبر داد.

او گفت که این قوانین به توسعه، ارتقاء و تحریک صنعت داخلی کمک خواهد کرد. به گفته وی افزایش سریع صادرات غیر نفتی بر خلاف تحریم های این کشور قابل ستایش است.

وی خاطرنشان کرد که روابط تجاری بخش خصوصی تا حد زیادی توسعه یافته و محصولات قطری با کیفیت بالا و در 68 کشور دنیا معامله می شود و انتظار می رود صادرات به رشد بیشتر ادامه دهد، به ویژه این که بسیاری از پروژه های صنعتی به زودی وارد عملیات تولید خواهند شد.

کد خبر 26334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =