اولویت در معافیت‌های گمرکی با تولیدکنندگان است

میراشرفی با تاکید بر مبارزه با هرگونه قاچاق کالا از مبادی رسمی گفت: معافیت‌های گمرکی به تولیدکنندگانی داده می‌شود که امکان تولید محصولات و مواد اولیه وارداتی را در داخل کشور ندارند

میراشرفی با تاکید بر مبارزه با هرگونه قاچاق کالا از مبادی رسمی گفت: معافیت‌های گمرکی به تولیدکنندگانی داده می‌شود که امکان تولید محصولات و مواد اولیه وارداتی را در داخل کشور ندارند.

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از گمرک ایران، مهدی میراشرفی به برنامه‌های گمرک ایران در راستای حمایت از تولید اشاره کرد و افزود: گمرک ایران به عنوان تصمیم گیرنده و وضع کننده معافیت‌های گمرکی نیست، اما می‌تواند پیشنهاد‌هایی را پس از بررسی بازخورد‌های قوانین و معافیت‌ها از سازمان‌های ذیربط دریافت و ارائه کند.

رییس کل گمرک ایران اظهار داشت: در پیشنهاد‌های گمرک به صورت مشخص، معافیت‌ها به سمت تولیدکنندگان هدایت می‌شود؛ در واقع معافیت برای تولیدکنندگانی اعمال می‌شود که امکان تولید محصولات مورد نیاز را در داخل کشور ندارند.

میراشرفی درخصوص قاچاق کالا و برنامه‌های مقابله با آن گفت: امروز با قاچاق از طریق مبادی رسمی کشور مواجه نیستیم و در این زمینه گمرک ایران با هرگونه قاچاق مقابله می‌کند.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان ساخت: در بحث مناطق آزاد، گمرک مکلف به حضور است و بر ورود و خروج کالا در این مناطق نظارت خواهد کرد. 

کد خبر 26351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 2 =