کانال مالی ویژه به زودی عملیاتی می شود

یک مقام اروپایی اعلام کرد ساز و کار اروپایی صندوق مالی ویژه موسوم به SPV که برای حفظ روابط مالی ایران با اروپا و برخی دیگر از کشورها مدتها است در دستور کار دو طرف قرار دارد به زودی عملیاتی خواهد شد

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از خبرگزاری IFP فرانسه، یک مقام اروپایی اعلام کرد ساز و کار اروپایی صندوق مالی ویژه موسوم به SPV که برای حفظ روابط مالی ایران با اروپا و برخی دیگر از کشورها مدتها است در دستور کار دو طرف قرار دارد به زودی عملیاتی خواهد شد.

وی با اشاره به این که ایران به طور کامل به تعهدات خود در برجام پایبند بوده گفت: اتحادیه اروپا خواستار آن است که ایران همچنان به تعهدات خود پایبند باشد و نقش سازنده خود را در این زمینه ادامه دهد.

به گفته وی در 13 گزارش آژانس بین المللی انرژی بر این نکته تاکید شده است که ایران به طور کامل به تعهدات خود پایبند بوده است و برنامه هسته ای آن هیچ انحرافی از اهداف صلح آمیز نداشته است.

وی در ادامه افزود: ما در حال حاضر مقررات و امکانات بانک های اروپایی را برای سرمایه گذاری به روز کرده ایم و فرانسه، آلمان و انگلیس با قدرت به حفظ توافق هسته ای و ادامه ارتباطات تجاری از کانال مالی ویژه پایبند هستند.

وی گفت این کانال مالی در آستانه عملیاتی شدن قرار دارد.

برجام در سال 2015 پس از مذاکراتی سخت بین تهران و گروه 5+1 امضا شد. اما دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، این توافق را در ماه مه 2018 ترک کرد و مجددا تحریم هایی را علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال کرد. طرف های باقی مانده در این توافق نیز به اتفاق آراء ایالات متحده را به دلیل خروج غیرقانونی از برجام محکوم کردند و در موارد مختلف تعهد خود را به این قرارداد اعلام کرده اند.

آنها همچنین تأکید کرده اند که ایران باید بتواند از مزایای اقتصادی این توافق بهره ببرد.

در این بین نشست ضد ایرانی ورشو که با تلاش های وزیر امور خارجه امریکا در لهستان برگزار می شود بدون حضور موگرینی رییس کمیته سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواهد بود که این امر نشان می دهد سران این اتحادیه با این تحرکات موافق نیستند که تمام این موارد حکایت از تلاش اروپا برای جلب نظر ایران دارد.  

کد خبر 26355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 1 =