۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۰
اخبار کوتاه اقتصادی

رئیس کل بیمه مرکزی که در پنجمین همایش مدیریت ریسک و بیمه با رویکرد بازار(چالشها و رویکردها) سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: مدیریت ریسک یک فرایند سیستماتیک است و در سایه شناخت تحلیل دقیق و فنی محقق خواهد شد.
به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی(شادا) به نقل از بیمه مرکزی، غلامرضا سلیمانی توانگری مالی، قدرت توزیع ریسک و درک وضعیت ریسک ها را از مولفه های اصلی مدیریت ریسک دانست و تصریح کرد: قبولی ریسک باید متناسب با میزان سرمایه باشد و شرکت‌های بیمه با توجه به تورم و افزایش ضریب خسارات در کشور باید برای افزایش سرمایه خود تمهیدات کافی را بیاندیشند.

 غلامرضا سلیمانی افزود: در بحث حاکمیت شرکتی به تمامی شرکت های صنعت بیمه تاکید شده که کمیته های مدیریت ریسک را راه اندازی و فعال کنند.

 وی فلسفه وجودی شرکت های بیمه را پوشش ریسک های موجود دانست و گفت: شرکت های بیمه علاوه بر پوشش ریسک بیمه گذاران و شرکتهای دیگر باید ریسک های درون شرکتی را نیز به خوبی پوشش بدهند.

 سلیمانی با قدردانی از تلاش شرکت بیمه کوثر برای استمرار برپایی همایش مدیریت ریسک و بیمه این تعامل های بیمه ای را از راهکارهای جدی حل مشکلات صنعت بیمه دانست.

 رئیس کل بیمه مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این نکته که بیمه مرکزی اراده ای برای تعیین تعرفه های بیمه ای ندارد، خاطرنشان کرد: شرکتهای بیمه باید بدانند پوشش ریسک با نرخ پایین مشکلات بسیاری را برای آنها در پی خواهد داشت و به همین خاطر باید از نرخ شکنی پرهیز کنند و به هر قیمتی دنبال جذب پرتفوی نباشند.

 وی با بیان این نکته که بازاریابی حرفه ای و مهارت های نوین شبکه فروش می تواند آینده صنعت بیمه را رقم بزند، اظهار داشت: با فعالیت استارت آپ ها و شبکه های آنلاین فروش بیمه، سهم شبکه سنتی فروش صنعت بیمه کم خواهد شد و فعالان این صنعت از همین امروز باید به فکر خلاقیت و نوآوری باشند.

 غلامرضا سلیمانی با اشاره به تحریم های یکجانبه آمریکا علیه کشور ما تصریح کرد: در حال حاضر تمامی ریسک ها را در داخل کشور نگهداری کرده‌ایم که البته این امر ضریب ریسک ما را بالا می برد و باید به فکر راهکارهای جایگزین باشیم.

 رئیس شورای عالی بیمه در ادامه افزود: ایجاد محیط امن برای جامعه ای که به شکل طبیعی با ریسک‌های گوناگون روبه‌روست از وظایف اصلی صنعت بیمه به شمار می رود.

وی در ادامه با تشریح شرایط رقابتی و وضعیت حال حاضر شرکت های بیمه، خاطرنشان کرد: اگر شرکت های بیمه از پذیرفتن نرخ و شرایط نامناسب پرهیز کنند قطعاً شرایط بهتری را در این صنعت شاهد خواهیم بود.

 سلیمانی پیشگیری از وقوع تقلبات و تخلفات را با رویکرد فرهنگسازانه از راهکارهای دیگر حفظ و توسعه منابع بیمه ای دانست و نسبت به استقرار مدیریت ریسک در شرکت های بیمه ای تاکید کرد.

رییس کل بیمه مرکزی در پایان نسبت به ضرورت مراقبت مستمر شرکت های بیمه از ریسک های پذیرفته شده، تاکید کرد و گفت: رابطه بیمه گر و بیمه گذار تنها به زمان عقد قرارداد محدود نمی شود و شرکت های بیمه ای باید در طول زمان تعهد خود از استاندارهای ریسک تحت پوشش خود مطمئن شوند.

بانک ملی ایران، تامین کننده منابع مالی بزرگ ترین طرح های عمرانی و خدماتی

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران گفت: تامین مالی پروژه های بزرگی چون پل صدر، انتقال آب خلیج فارس و احیای گروه ملی صنعتی فولاد، از افتخارات این بانک است.
به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا) به نقل از بانک ملی، محمود شایان در گفت و گو با روابط عمومی بانک ملی ایران با اشاره به این که این بانک همواره بزرگ ترین حامی طرح های کلان و احداث کارخانه های بزرگ در کشور بوده است، ادامه داد: بانک ملی ایران در احداث خط 4 مترو به عنوان حامی مالی بزرگ حضور داشته است.
وی افزود: طرح شیرین سازی آب در بخش های جنوبی کشور، اعطای تسهیلات برای خرید تضمینی گندم، نوسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری و برون شهری، طرح احداث خط راه آهن و طرح انتقال آب سد صفارود به شهر کرمان که در سال جاری در حال انجام است، از دیگر اقدامات بزرگی است که بانک ملی ایران در آنها مشارکت داشته و می توان آنها را در تاریخ افتخارات بانک ملی ایران دید.

اعطاء بالغ بر ۹۵۰ میلیارد ریال بخشودگی مالیاتی به مودیان

مدیر کل امور مالیاتی استان مرکزی گفت: در هشت ماهه ابتدای سال جاری بالغ بر ۹۵۰ میلیارد ریال بخشودگی مالیاتی برای مودیان اعمال شده است.
به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا) به نقل از رسانه مالیاتی، عباس مزیکی، مدیر کل امور مالیاتی استان مرکزی اظهار داشت: این بخشودگی ها به جهت همراهی با فعالان اقتصادی خصوصا تولید کنندگان اعمال شده است که میانگین بخشودگی حدود ۹۳ درصد بوده است و این نشان از تعامل و همراهی بیش از پیش با مودیان مالیاتی خصوصا تولید کنندگان دارد.

وی با اعلام اینکه از ابتدای سال تا کنون بیش از دوهزار و دویست مودی از تسهیلات تقسیط در پرداخت بدهی خود بهره برده اند، از آمادگی جهت ارائه خدمات و تسهیلات بیشتر خبر داد و گفت: تولید کنندگان موتور محرک اقتصاد کشور هستند و همه دستگاههای اجرایی خصوصا ادارات امور مالیاتی در تلاشند تا ضمن اجرای قانون با همکاری و همراهی با تولید کنندگان و سایر فعالان اقتصادی نقش موثری در حفظ و افزایش تولید و اشتغال در کشور داشته باشند.

کد خبر 26371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =