۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲
اخبار کوتاه اقتصادی

مجمع عمومی عادی سالیانه بیمه اتکائی امین ( سهامی عام) با حضور سهامداران، نمایندگان بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، نمایندگان سازمان بورس و سازمان حسابرسی برگزار شد.

به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران(شادا)، مجمع عمومی عادی بیمه امین با حضور بیش از ۹۱ درصد سهامداران و پس از انتخاب اعضای هیأت رئیسه مجمع، برگزار شد.

بنا براین گزارش، در ابتدای جلسه، مدیریت شرکت توضیحاتی در مورد وضعیت شرکت و عملکرد یکساله ارائه کرد.

وی با ذکر توضیحاتی در مورد عملکرد شرکت، سال مالی ۱۳۹۷ را بهترین عملکرد از تاریخ تاسیس بیمه اتکایی امین تا کنون عنوان کرد.

در ادامه، با استماع گزارش هیئت مدیره و پس از آن قرائت  گزارش حسابرس و بازرس قانونی توسط نماینده سازمان حسابرسی ، در خصوص دستور جلسه مصوبات ذیل به اتفاق آرا به تصویب سهامداران رسید.

1: صورت های مالی شرکت برای سال مالی منتهی به ۳۱ شهریورماه ۱۳۹۷ به تصویب رسید.
2:سازمان حسابرسی بعنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی شرکت انتصاب شد.
3:روزنامه های کثیر الانتشار دنیای اقتصاد و اقتصاد کیش بعنوان روزنامه های شرکت جهت درج آگهی انتخاب شدند.
4:مبلغ 300ريال به ازای هر سهم برای سود نقدی سهامداران (21% قیمت سهم)تصویب و مقرر گردید بر اساس قانون تجارت به سهامداران پرداخت شود.

گفتنی است، سود سهامداران حقیقی از تاریخ سوم بهمن ماه جاری از طریق کلیه شعب بانک ملی قابل پرداخت خواهد بود.

این گزارش حاکی است، در ادامه مجمع، نسبت به انتخاب اعضای حقوقی هیئت مدیره با رای گیری از سهامداران حقوقی و حقیقی اقدام نمود که در نتیجه شرکت های سهامی بیمه ایران، توسعه کسب و کار سبا ، شرکت سهامی بیمه آسیا ، شرکت سهامی بیمه دانا و سرمایه گذاری های خارجی ایران به عنوان اعضای اصلی هیئت مدیره انتخاب گردیدند .شرکت های بیمه ایران معین و اطمینان گستر دانا نیز به عنوان دو عضو علی البدل هیاًت مدیره انتخاب شدند.

اهلیت خریداران شرکتهای دولتی توسط هیات واگذاری تعیین می شود

رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: در صورت لزوم هیات واگذاری اقدام به تعیین اهلیت خریداران شرکتهای دولتی می کند که عموما اهلیت عام است. به عنوان مثال خریدار نباید بدهکار بانکی باشد، ممنوع‌المعامله نبوده و در خریدهای قبلی خود از سازمان خصوصی سازی نیز به این سازمان بدهکار نباشد.

به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا) به نقل از سازمان خصوصی سازی، پوری حسینی با اشاره به این که هیچ واگذاری در این سازمان وجود ندارد که با فروش شرکتها به بخش خصوص واقعی، گله و شکایتی را در آنها شاهد نباشیم گفت: بنابراین باید به این موضوع توجه کنیم که آیا واگذاریهای سازمان خصوصی سازی به بهبود وضعیت شرکتها منجر شده است یا خیر.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی افزود: بر این اساس در سال گذشته دو تیم علمی و پژوهشی اقدام به مطالعه در خصوص وضعیت شرکتهایی کردند که به صورت بلوکی توسط این سازمان واگذار شده بودند.

وی اذعان داشت: در این خصوص نتیجه این گزارش نشان داد بیش از 50 درصد از شرکتهایی که به صورت بلوکی واگذار شده اند، در آنها بهره وری کل و اشتغال افزایش یافته و با وجود همه مشکلات موجود، خصوصی سازی با موفقیت همراه بوده است.

پوری حسینی در تایید این موضوع که واگذاری شرکتهای دولتی به بخش خصوصی واقعی با نارضایتی و شکایت برخی افراد مواجه میشود گفت: به عنوان مثال چون شرکت مخابرات توسط بخش خصولتی خریداری شد هیچ گونه شکایتی در این زمینه نشده است، در حالی که اگر این شرکت را به بخش خصوصی واقعی می فروختند به یکی از جنجالی ترین واگذاری های سازمان خصوصی سازی تبدیل می شد.

وی افزود: البته واگذاریهایی هم هستند که در کارنامه خصوصی سازی می توان از آنها به عنوان واگذاری موفق یاد کرد. به عنوان مثال واگذاری 17 درصد سهام شرکت هلدینگ خلیج فارس، ایران ایرتور، پتروشیمی تبریز و چند شرکت دیگر بهترین شرکتهای واگذار شده هستند و می تواند چند ده واگذاری موفق دیگر را نیز در این زمینه نام برد.

پوری حسینی در خصوص اهلیت خریداران سهام شرکتهای دولتی نیز گفت: در صورت لزوم هیات واگذاری اقدام به تعیین اهلیت خریداران شرکتهای دولتی می کند که عموما اهلیت عام است. به عنوان مثال خریدار نباید بدهکار بانکی باشد، ممنوع‌المعامله نبوده و در خریدهای قبلی خود از سازمان خصوصی سازی نیز به این سازمان بدهکار نباشد.

بانک ملی ایران، تامین کننده منابع مالی بزرگ ترین طرح های عمرانی و خدماتی

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران گفت: تامین مالی پروژه های بزرگی چون پل صدر، انتقال آب خلیج فارس و احیای گروه ملی صنعتی فولاد، از افتخارات این بانک است.

به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا) به نقل از بانک ملی، محمود شایان در گفت و گو با روابط عمومی بانک ملی ایران با اشاره به این که این بانک همواره بزرگ ترین حامی طرح های کلان و احداث کارخانه های بزرگ در کشور بوده است، ادامه داد: بانک ملی ایران در احداث خط 4 مترو به عنوان حامی مالی بزرگ حضور داشته است.

وی افزود: طرح شیرین سازی آب در بخش های جنوبی کشور، اعطای تسهیلات برای خرید تضمینی گندم، نوسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری و برون شهری، طرح احداث خط راه آهن و طرح انتقال آب سد صفارود به شهر کرمان که در سال جاری در حال انجام است، از دیگر اقدامات بزرگی است که بانک ملی ایران در آنها مشارکت داشته و می توان آنها را در تاریخ افتخارات بانک ملی ایران دید.

کد خبر 26379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =