صدور مجوز سرمایه گذاری ظرف دو هفته بدون نیاز به مراجعه به سازمان

فعالیت های سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران در سه حوزه تشویق سرمایه گذاری، تسهیل امر سرمایه گذاری و حمایت های لازم از سرمایه گذاری انجام می پذیرد

به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز، احمد جمالی در اولین کنفرانس بین المللی فرصت های سرمایه گذاری ایران گفت: فعالیت های سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران در سه حوزه تشویق سرمایه گذاری، تسهیل امر سرمایه گذاری و حمایت های لازم از سرمایه گذاری انجام می پذیرد.

وی در ادامه گفت: واقعیت این است که ایده های خوبی برای سرمایه گذاری در کشور وجود دارد اما اینکه تا چه اندازه امکان تبدیل این فرصت ها به طرح های قابل پذیرش است، مساله ایست که باید آن را بررسی و رفع کرد.

احمد جمالی اظهار داشت: فناوری های نوین ابزار خوبی برای تبدیل ایده های مناسب به طرح های قابل اجرا هستند از طرفی دارایی های بخش عمومی کشور، اهرم قابل اتکایی برای عملیاتی کردن ایده های سرمایه گذاری هستند.

سرپرست سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی یادآور شد: اینکه چطور داده های حوزه سرمایه گذاری جمع آوری، تحلیل و با استفاده از فناوری های نوین منتج به تصمیم گیری و سیاستگذاری در مورد ایده های سرمایه گذاری شوند بسیار مهم است؛ معتقدم گام اول در این مسیر ارائه اطلاعات شفاف به سرمایه گذار است.

وی بیان داشت برای حمایت از سرمایه گذار خارجی و هر بیزینسی که انجام می شود با بیزینس ریسک و پلیتیکال ریسک مواجهیم؛ بیزینس ریسک ها عمدتا مرتبط با حوزه کسب و کار می شوند و از طریق بیمه پوشش داده می شوند؛ ریسکهای سیاسی را نیز سازمان مطابق قانون تحت پوشش قرار داده و سرمایه گذار خارجی را از جهات مختلف حمایت می کند.

جمالی افزود: ریسک های منبعث از اقدامات کارگزارن دولتی و همچنین ریسک های مربوط به  خروج اصل سرمایه و یا منافع خاص از سرمایه گذاری نیز پوشش داده می شود.

احمد جمالی تاکید کرد بر اساس ماده ۳۰ آئین نامه تشویق سرمایه گذاری خارجی دولت متعهد می شود باقی ریسک های مترتب بر سرمایه گذاری خارجی را مطابق قانون تحت پوشش قرار دهد؛ در چارچوب قانون سقف و کفی برای حجم سرمایه گذاری و نیز محدودیتی برای آن نداریم.

وی اذعان داشت این لایحه بستر مناسبی را برای توسعه، تشویق و جذب سرمایه های خارجی فراهم کرده است؛ سازمان سرمایه گذاری ظرف دو تا سه هفته مجوز های لازم را برای سرمایه گذاران بدون نیاز به مراجعه آنها به سازمان از طریق نظام برخط صادر می کند.

احمد جمالی ضمن اعلام آمادگی سازمان سرمایه گذاری برای مشاوره و کمک به سرمایه گذاران و سرمایه فرستان در سازمان سرمایه گذاری گفت: خدمات مشاوره، بازاریابی و معرفی فرصت های سرمایه گذاری در این سازمان ارائه می شود.

 

کد خبر 26428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =