۴ خبر مهم همتی برای نظام بانکداری

رییس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه برداشت مستقیم در حال حاضر در اغلب بانک‌ها عملیاتی شده است، اقدامات جدید در حوزه بانکداری الکترونیک را تشریح کرد

به گزارش  اگزیم نیوزبه نقل از ایبنا، عبدالناصر همتی صبح امروز در پیامی ویدئویی به هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت، گفت: به دلیل سفر غیر قابل پیش بینی به سوریه و همراهی با معاون اول رییس جمهور٬ افتخار حضور در همایش بانکداری الکترونیک را نداشتم اما تصمیم گرفتم از این طریق مطالبی که بنا بود در همایش امسال مطرح کنم را بازگو کنم.

وی با بیان اینکه سامانه های پرداخت و تسویه از اقدامات مهم سیستم بانکی کشور است که در دو بُعد می توانند به بانک مرکزی کمک کنند، تصریح کرد: کمک این سامانه ها در مرحله اول از دید نظارتی است.

همتی در ادامه گفت: در بحران ارزی که اواسط سال در کشورمان رخ داد و همزمانی با تحریم های غرب٬ مشکلاتی را برای کشورمان ایجاد کرده بود که به لطف خداوند توانستیم با اصلاح ابزار پرداخت آرامش نسبی را در بازار ارز حاکم کنیم.

رییس کل بانک مرکزی مرحله دوم کمک سامانه های پرداخت و تسویه به نظام بانکی را کسب و کارهای این بخش دانست و گفت: ۲۰۰ میلیون تقاضا به این بخش روزانه وارد می شود که می تواند به تقویت کسب و کارهای نوین کمک کند.

همتی در ادامه به بیان خبرهایی که ابتدای هفته نوید اعلام آن را داده بود پرداخت و ادامه داد: یکی از اتفاقات مهم برداشت مستقیم است که الان در اغلب بانک ها عملیاتی شده از این ابزار می توانیم به عنوان ابزار و بستر مهم برای استارت آپ ها تلقی کنیم که البته این سیستم می تواند دغدغه فعالان این حوزه را برای جمع آوری وجوه حاصل از کسب و کارشان رفع کند.

رییس کل بانک مرکزی خبر دوم مهم در حوزه بانکداری الکترونیک را تدوین سیاست های رمز ارزها اعلام کرد و گفت: سیاست نامه رمز ارزها روز قبل روی سایت بانک مرکزی قرار گرفت و بناست بعد از جمع بندی نظرات در این همایش٬ از سوی بانک مرکزی نهایی شود.

همتی از ایجاد پلت فرم برای بلاک چین ها به عنوان خبر چهارم یاد کرد و گفت: این اقدام نیز از دیگر برنامه های بانک مرکزی است و این اقدامات می تواند در کنار همراهمی و همفکری شرکت های فناوری بستر خوبی را برای بانکداری الکترونیک و کسب و کارهای نوین داشته باشد.

 

 

کد خبر 26445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =