ارائه ارز با ثبت سفارش و از مسیر بانک‌ها صورت می گیرد

​وزیر کشور با بیان اینکه ارایه ارز با ثبت سفارش و از مجاری بانک‌ها صورت می گیرد، گفت: پیش‌تر قاچاقچی هم به راحتی پول خود را به ارز تبدیل می‌کرد، اما با این اقدام دیگر انجام این کار برای قاچاقچیان ممکن نیست

وزیر کشور با بیان اینکه ارایه ارز با ثبت سفارش و از مجاری بانک‌ها صورت می گیرد، گفت: پیش‌تر قاچاقچی هم به راحتی پول خود را به ارز تبدیل می‌کرد، اما با این اقدام دیگر انجام این کار برای قاچاقچیان ممکن نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت عبدالرضا رحمانی فضلی در جمع خبرنگاران در رابطه با مقابله با قاچاق، افزود: پیش از این برخی از مناطق و بازارها غیر رسمی بود که با مصوبه دولت بازارچه های مرزی شکل گرفته است که کالاهای ویژه و مشخصی که امکان ورود دارد در این بازارچه‌ها عرضه می‌شوند و با نظم خوبی در این بازارچه‌ها مواجه هستیم. 

وزیر کشور بیان کرد: اخیرا لیست کالاهای عرضه در بازارچه‌های مرزی را به منظور بازنگری به هیات دولت ارائه دادیم؛ تخفیف ۲۰ تا ۳۰ درصدی را برای واردات از این بازارچه‌ها پیشنهاد کردیم که به جلوگیری از امر قاچاق کمک بزرگی کرد. 

رحمانی فضلی مناطق غیر رسمی را نامناسب توصیف کرد و ادامه داد: این مناطق در غرب کشور، بیشتر از طرف عراق به طور جدی کنترل شد. 

وی اعلام کرد: در مورد برندها و اقلام تقلبی در ستاد تصمیم گرفتیم و اتحادیه ها را مسئول کردیم تا مردم پول جنس اصلی را بدهند و کالای تقلبی نخرند. در این زمینه فرصت داده ایم و اگر در این فرصت اقدام مناسب انجام نشود خودمان اقدام می‌کنیم. 

وزیر ‌کشور عنوان کرد: با توجه به افزایش قیمت ارز و اینکه ارز در اختیار افرادی که اقدام به قاچاق می کنند، قرار گرفته نشود، اخذ ارز با ثبت سفارش و از مجاری بانک‌ها ارائه می شود، پیش‌تر قاچاقچی مواد مخدر هم پول خود را به ارز تبدیل می‌کرد اما امروز دیگر انجام این کار ممکن نیست. 

کد خبر 26447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =