اتحادیه صنعت نمایشگاهی بازوی وحدت رویه در برگزاری نمایشگاهها

محمدرضا مودودی معتقد است تشکیل اتحادیه در صنعت نمایشگاهی را برای دفاع از حقوق این صنف ضروری است

محمدرضا مودودی، سرپرست سازمان توسعه تجارت دراولین همایش ملی صنعت نمایشگاهی گفت:  علی رغم اینکه طی دو دهه گذشته از کشوری متکی به نفت تبدیل به یک کشور صادرکننده شده ایم کماکان تصویر دقیق و درستی از صنف نمایشگاهی بین فعالین اقتصادی شکل نگرفته است.

 به گزارش خبرنگار اگزیم نیوز مودودی بر لزوم رقابتی شدن همه ابزارهای تجارت از جمله بانک، دولت و مقررات تجاری تاکید کرد و گفت: به دلیل نوپایی صادرات نمی توانیم با ابزار‌های قدیمی  خود را به صورت حرفه‌ای در بازار‌های جهانی مطرح کنیم و باید در همه ابعاد در سطح رقابت پذیر وارد شویم..

سرپرست سازمان توسعه تجارت یادآوری کرد: صنعت نمایشگاهی در سال‌های گذشته نتوانسته به صورت یک صنعت منسجم عمل کند و به طور معمول فعالیت‌هایی در قالب اجزای گسسته از خود نشان داده و این سئوال مطرح است که چرا پس از گذشت ۲ دهه از فعالیت‌های این صنعت هنوز اتحادیه‌ای ندارد.

مودودی تشکیل اتحادیه در صنعت نمایشگاهی را برای دفاع از حقوق این صنف و حرکت از سمت ظرف نمایشگاه به سمت و سوی رویداد را ضروری خواند و اظهار داشت:  نبایداین اتحادیه شبیه به اتحادیه‌های دیگر عمل کند. صنعت نمایشگاهی می‌تواند به عنوان روابط عمومی صنعت و برند ایرانی در داخل و خارج از کشور فعالیت و در رفع مشکلات و موانع توسعه و رشداین صنعت حرکت کند.

وی شاخص های عملکردی را معیار واگذاری نمایشگاهها خواند و گفت در صورتی که برگزارکننده ها نتوانند نمره قبولی در شاخص‌های عملکردی بگیرند، سازمان توسعه تجارت دلیلی برای واگذاری نمایشگاه به افراد خاص نمی بیند و سازمان به دنبال تحقق این هذف است که شرکت های نمایشگاهی حضور خود را در صحنه‌های بین‌المللی پررنگ‌تر کنند. همچنین با حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی و یا دعوت از هیئت‌های خارجی برای حضور در نمایشگاه‌های داخلی می‌توان به شکل مؤثری به معرفی کالا‌های ایرانی در سطح جهانی پرداخت و این دستاورد معیار خوبی برای عملکرد شرکت هاست.

معاون وزیر صنعت با گلایه از عدم شناخت شرکت های ایرانی با مفاهیم اولیه تجارت گفت: مبحث آموزش در این حوزه بسیار با اهمیت است  و باید شرکت های نمایشگاهی برای آشنایی تجار و تولیدکنندگان ایرانی با مفاهیم ابتدایی و جدید حوزه نمایشگاه فراهم کنند.

سرپرست سازمان توسعه تجارت برگزاری نمایشگاههای پراکنده با عملکرد ضعیف در کشور دانست و گفت: باید برای ایجاد یک وحدت رویه و ارتقا کیفیت در برگزاری نمایشگاهها بررسی های لازم انجام و چالش ها و موانع موجود رفع شود؛ همایشهایی از این دست می تواند وضعیت فعلی نمایشگاهها را سامان ببخشد.

به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز این نمایشگاه صبح امروز ۱۴ بهمن ماه با محوریت بررسی نقش حاکمیتی سازمان توسعه تجارت ایران در صنعت نمایشگاهی، جایگاه تشکل ها در رشد این صنعت و حمایت و تقویت شرکت های نمایشگاهی بعنوان بازوی اجرایی سازمان توسعه و تجارت ایران در سالن خلیج فارس سازمان توسعه و تجارت ایران برگزار شد.
در این همایش موضوعاتی چون تحول مراکز نمایشگاهی با رتبه بندی استاندارد، مدیریت متمرکز نمایشگاه، توسعه و رونق اقتصادی، تدوین تقویم نمایشگاهی هدفمند کشوری و مدیریت نمایشگاه های خارجی مورد بحث و بررسب قرار گرفت.

 

 

کد خبر 26487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =