۴۰ تریلیون تومان تسهیلات اگزیم بانک از سال ۸۶ تاکنون

بانک توسعه صادرات ایران در راستای دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده خود در حوزه رشد صادرات کشور، طی ربع قرن فعالیت ، وظیفه تامین مالی بنگاه های اقتصادی را در بخش های مختلف دنبال کرده است

بانک توسعه صادرات ایران در راستای دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده خود در حوزه رشد صادرات کشور، طی ربع قرن فعالیت ، وظیفه تامین مالی بنگاه های اقتصادی را در بخش های مختلف دنبال کرده است.

اعطای تسهیلات و اعتبارات کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت صادراتی، تخصیص اعتبارات وارداتی به واردکنندگان داخلی برای تامین مواد اولیه و کالای تبدیلی، ماشین آلات و تجهیزات مود نیاز صادرات ،اعطای تسهیلات سرمایه گذای  برای پروژه های صادراتی در داخل و خارج از کشور و ده ها خدمت و تسهیلات متنوع با نرخ های مناسب، متناسب با شرایط بنگاه های اقتصادی  صادرات محور از جمله  خدماتی است که این بانک توسعه ای به مشتریان خود ارائه می دهد.

بر اساس آمار و اطلاعات منتشر شده از سوی بانک توسعه صادات ایران، تسهیلات اعطایی  بانک طی سال های ۸۶ تا پایان آذر ۹۷ بالغ بر ۳۹۷ هزار و ۷۶۸ میلیارد ریال بوده است؛ که به ترتیب به بخش های اقتصادی صنعت و معدن، کشاورزی، شیمیایی و پتروشیمی و سرمایه گذاری، خدمات و خدمات فنی و مهندسی  تخصیص داده شده است.

۱۳۴هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال معادل ۳۳.۸ درصد از این تسهیلات به حوزه صنعت و معدن،۶۸ هزار و ۶۳۵ میلیارد ریال معادل ۱۷.۲ درصد به بخش کشاورزی، ۱۳۱ هزار و سی میلیارد ریال، معادل ۳۲.۹ درصد به حوزه شیمیایی و پتروشیمی و ۶۳ هزار و ۴۶۳ میلیارد ریال به سرمایه گذاری، خدمات و خدمات فنی و مهندسی اختصاص داده شده که قریب به ۱۶ درصد از کل تسهیلات این بانک را شامل می شود.

لازم به ذکر است که در آمار فوق تسهیلات اعطایی اعتبار خریدار لحاظ نشده است.

توجه ویژه بانک توسعه صادرات ایران به حوزه صنعت نشان می دهد، این نهاد بانکی توسعه ای، توان ایجاد ارزش افزوده در بخش صنعت کشو را مد نظر داشته و برای فاصله گرفتن هر چه بیشتر از خام فروشی این حمایت ها را در قالب های مختلف در چارچوب قوانین و مقررات ادامه می دهد.

به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز مدیرعامل بانک توسعه صادرات نیز در اظهارنظرهای اخیر خود  در مورد حمایت از بنگاه های اقتصادی در شرایط حال حاضر کشو، بر رفع مشکلات مالی این بخش به خصوص در حوزه سرمایه در گردش، تاکید ویژه کرده است.

 

 

کد خبر 26532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 6 =