هدفمندی حمایت از تولید به جای توزیع پول

تلاش کرده ایم به جای توزیع پول، با هدفمند کردن حمایت ها به تقویت بنیه ساختاری تشکل ها کمک کنیم و خوشبختانه در شرایط حال حاضر کشور مطابق نظرسنجی های انجام شده از عملکرد اتاق رضایت وجود دارد

مسعود خوانساری در جمع هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به تشکیل بیست تشکل استانی در دوره هشتم اتاق بازرگانی گفت: تلاش کرده ایم به جای توزیع پول، با هدفمند کردن حمایت ها به تقویت بنیه ساختاری تشکل ها کمک کنیم و خوشبختانه در شرایط حال حاضر کشور مطابق نظرسنجی های انجام شده از عملکرد اتاق رضایت وجود دارد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران، انتخابات پیش روی اتاق های بازرگانی در سراسر کشور را اتفاقی مهم خواند و گفت:  مشارکت فعالان اقتصادی در این انتخابات، قدرت اتاق بازرگانی را ارتقا خواهد داد؛ هم صدایی و همبستگی در یک اتاق قدرتمند، این فرصت را به بخش خصوصی خواهد داد که در به ثمر رساندن اهداف اتاق گام های موثرتری بردارند.

خوانساری اذعان داشت در صورت عدم مواجهه با تحریم ها، با سرعت بیشتری با اقتصاد دنیا ارتباط می گرفتیم؛ با این وجود معتقدم در چهار سال اخیر اتاق در تشخص بخشی به بخش خصوصی و رساندن صدای فعالان بخش خصوصی به دولت نقش پررنگی ایفا کرده است و در این مقطع زمانی نیز، اگر اتاق بازرگانی همصدایی و همدلی را تجربه کند، می توان بسیاری از مطالبات بخش خصوصی از دولت را به سرانجام رساند.
وی اظهار داشت: اتاق بازرگانی بعنوان اتاق فکر اقتصادی کشور می تواند نقش موثری در پیشبرد اهداف کلان اقتصادی داشته باشد و لازم به ذکر است این دوره از اتاق یکی از هم صداترین و هماهنگ ترین دوره های اتاق بازرگانی بوده است.

خوانساری، ارتباط بیشتر با اعضا و مطالبه گری از حاکمیت را دو راهبرد مهم اتاق در چهار سال اخیر یاد کرد و گفت: با این رویه تلاش کرده ایم حضور موثرتری در تصمیم گیری ها داشته باشیم تا پیش از این، بسیاری از اعضای اتاق بازرگانی تصور می کردند که اتاق بازرگانی، بخشی از بدنه دولت است.

یه گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز،تهیه گزارش‌های کارشناسی برای تصمیم سازی، راه اندازی نهضت ترجمه با ترجمه بیش از ۲۰ عنوان کتاب بین المللی و بازطراحی سایت اتاق بازرگانی تهران به منظور اطلاع رسانی بیشتر از جمله اقداماتی بوده که در دوره هشتم اتاق بازرگانی تهران به ثمر رسیده است.

مسعود خوانساری گفت برنامه اتاق این بود که طی چهار سال، تعداد اعضا را به بیست هزار عضو برسانیم، اما اکنون به ۱۸ هزار عضو رسیده‌ایم که البته بیشتر به خاطر وجود مشکلات اقتصادی بوده است؛ هدف این بود که صدای اتاق و بخش خصوصی را به جامعه برسانیم که فکر می کنم این صدا به درستی و نیکنامی به گوش می رسد.

خوانساری به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی به دولت برای شنیدن صدای بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: مقام رهبری برای اولین بار در تاریخ بعد از انقلاب اسلامی از اتاق بازرگانی نام برده و تاکید کردند که همه تصمیم گیران و تصمیم سازان، صدای بخش خصوصی را بشنوند، این اتفاق مهم به معنای شنیده شدن رای و نظر هیات نمایندگان اتاق بازرگانی است و امیدواریم نتیجه این تاکید را مشاهده کنیم.

کد خبر 26536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =