خدمات حمل و نقل کشتیرانی کالا‌های وارداتی مشمول مالیات نیست

رئیس سازمان امور مالیاتی اعلام کرد خدمات حمل و نقل بین‌المللی کشتیرانی کالای وارداتی مشمول مالیات و عوارض ارزش افزوده نیست

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از سازمان امور مالیاتی کشور، رییس این سازمان بخشنامه ای را با موضوع "ابلاغ نظر اکثریت شورای عالی مالیاتی موضوع صورتجلسه شماره ۲۹-۲۰۱ مورخ ۱۳۹۷/۱۰/۰۹ درخصوص خدمات حمل و نقل بین‌المللی کشتیرانی کالای وارداتی"، در نامه شماره ۲۰۰/۹۷/۱۶۰ در تاریخ ۹۷/۱۱/۲۷ ابلاغ کرد.

بنابر اعلام سازمان امور مالیاتی طبق ماده یک قانون مالیات بر ارزش افزوده عرضه کالا‌ها و ارائه خدمات در ایران و همچنین واردات و صادرات آن‌ها مشمول مقررات این قانون است، بنابراین حمل و نقل کشتیرانی بین‌المللی بابت واردات کالا از سایر کشور‌ها تا مبادی ورودی گمرک جمهوری اسلامی ایران اعم از اینکه ازجانب حمل و نقل کشتیرانی ایرانی یا خارجی انجام شده باشد، از مصادیق ماده یک مذکور نبوده و لذا از این بابت مشمول مالیات و عوارض ارزش افزوده نخواهد بود.

این موضوع قابل تسری به خدمات ارائه شده از سوی کارگزاری‌ها و نمایندگی‌ها به نسبت کارمزد دریافتی آن‌ها بابت خدمات جانبی حمل و نقل از قبیل تخلیه، بارگیری، یدک‌کشی، سوخت‌رسانی و ... در داخل ایران نخواهد بود.

کد خبر 26564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 0 =