هم اندیشی برای بررسی شرایط انبوه سازی مسکن و صادرات خدمات فنی و مهندسی

اولین اجلاس سراسری انبوه سازان ایران با دو رویکرد بازآفرینی شهری پایدار و صادرات خدمات فنی و مهندسی صبح امروز ۲۹ بهمن ماه با حضور مسئولان، نمایندگان مجلس و تشکل های بخش خصوصی در تهران برگزار شد

اولین اجلاس سراسری انبوه سازان ایران با دو رویکرد بازآفرینی شهری پایدار و صادرات خدمات فنی و مهندسی صبح امروز ۲۹ بهمن ماه با حضور مسئولان، نمایندگان مجلس و تشکل های بخش خصوصی در تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز در این نشست، محمدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود ظرفیت بالای کشور در بخش صادرات خدمات فنی و مهندسی، عملکرد قابل قبولی در این عرصه نداشته ایم.

رضایی کوچی اعلام کرد: به منظور یافتن مشکلات و موانع رشد صادرات خدمات فنی و مهندسی، کارگروهی در مجلس تشکیل و مشکلات موجود احصا شد.

مجید روستا عضو شرکت بازآفرینی شهری نیز در خصوص بازآفرینی شهری گفت:۱۴۰ هزارهکتار در قالب ۲۷۰۰ محله با جمعیت ۲۱ میلیون نفر به موضوع بازآفرینی شهری تخصیص داده شده با این وجود نیاز به در پیش گرفتن رویکرد متفاوت، احساس می شود.

وی افزود طبق  بررسی های انجام شده،  در بازسازی بافت‌های فرسوده کمتر از ۱۰ درصد توفیق داشتیم.

مجید روستا از تخصیص ۲۱۰۰ میلیارد تومان از منابعدصندوق توسعه ملی برای مصرف در حوزه مسکن و نوسازی آن در بافت های فرسوده خبر داد.

جمشید برزگر رئیس کانون سراسری انبوه سازان نیز به نیاز سالانه کشور به ۱ میلیون واحد مسکونی، افزود: اگر قرار باشد که آسیب های اجتماعی بخش مسکن رفع شود، نیازمند ساخت و نوسازی 20 میلیون واحد مسکونی هستیم.

وی بر ایجاد عزم جدی برای عملیاتی کردن اهداف ستاد بازآفرینی گفت: هزینه زمین، خدمات به شهرداری ها، مصالح وهزینه های سایر نهادهای خدمات رسان در قیمت تمام شده مسکن موثر بوده است.

کد خبر 26576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =