برند سازی نیاز تجارت امروز

مراسم اعطای دومین جایزه ملی نشان(برند) تجاری برتر ایران، عصر امروز هفتم اسفندماه در سازمان توسعه تجارت برگزار شد.

در آغاز این مراسم پیام رئیس جمهور کشور به مناسبت این رویداد قرائت شد؛ در شرح این پیام آمده است: در چهلمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، شاهد آنیم، که دشمنان  این کشور، اعتماد، باور و امید مردم ایران را هدف قرار داده اند، غافل از اینکه در این تقابل آشکار، ظرفیت های غنی و بیشمار فرهنگی و تمدنی، ارزش های مذهبی، دارایی های سرشار طبیعی و توان فنی، علمی و اقتصادی و نیروی جوان و با انگیزه به خوبی قادرند از داشته های این سرزمین حراست نمایند.

ایران سرزمین سرمایه های بزرگ تاریخی، مادی و انسانی است و بسیار بجاست که این سرمایه عظیم را قدر دانسته و در مسیر گسترش امید به سوی ساختن ایرانی آبادتر حرکت کنیم. از این رو، ارج نهادن به مقوله نشان تجاری، اقدامی بسیار شایسته و کارآمد برای معرفی ظرفیت ها و توانمندی های این کشور است.

بسیار خرسندم که در مراسم فاخر انتخاب نشان های تجاری برتر کشور که امروز با حضور بهترین های صنعت ایران در حال برگزاری است، به برگزیدگان شایسته این دوره تبریک بگویم و برایشان پیشرفت و سربلندی آرزو نمایم.

در ادامه این مراسم محمدرضا مودودی، سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران گفت: امروز ۱۰۰ برند برتر جهان، صاحب ۱۱ درصد معادل  ۱۷۸۲ میلیارد دلار  از کل صادرات جهان هستند؛ در واقع ۱۰ برند اول تجاری دنیا ۵ درصد از کل صادرات دنیا را تشکیل می‌دهند در حالیکه که سهم ایران با ۱.۲درصد از جمعیت جهان و ۱.۲ درصد جغرافیا و ۱.۲ تولید ناخالص داخلی GDP کمتر از ۰.۳درصد صادرات دنیا را تشکیل می‌دهد.

مودودی خاطر نشان کرد: باید به دنبال دلیل این مساله باشیم؛ در نیم‌قرن گذشته، ایران ۶.۶ برابر و هند ۱۳ برابر، مالزی ۲۰ برابر و چین ۶۰ برابر اقتصادشان رشد کرده اند و ضروریست دلیل این موضوع واکاوی شود.

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران ضمن اعلام اینکه در ۴ دهه گذشته در حوزه صادرات ۱۰ هزار درصد رشد داشته، گفت:‌در نیم‌قرن گذشته شکل واردات کشور تغییر کرده و بیشترین حجم واردات کشور مختص مواد اولیه است.
به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز در این همایش از ۲۳ برند مطرح و موفق کشور تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 26626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =