ورود محتاطانه به عرصه پول مجازی

به گفته فریال مستوفی استفاده فرصت ارز دیجیتال یک راه حل مویرگی است که ظرافت های خاص خود را دارد و باید توجه داشت که استفاده بدون کار کارشناسی و اشراف دقیق به جزییات آن ممکن است به ایجاد کانال جدیدی از فساد در کشور بینجامد

فریال مستوفی در گفتگو با خبرنگار اگزیم نیوز، ضمن تاکید بر اهمیت ورود به عرصه ارز دیجیتال گفت: استفاده فرصت ارز دیجیتال یک راه حل مویرگی است که ظرافت های خاص خود را دارد و باید توجه داشت که استفاده بدون کار کارشناسی و اشراف دقیق به جزییات آن ممکن است به ایجاد کانال جدیدی از فساد در کشور بینجامد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: علی رغم استقبال بخش های مختلف اعم از خصوصی و دولتی از این موضوع، کماکان مجوزی در این زمینه از سوی بانک مرکزی صادر نشده و عدم شناسایی ریسک های پیرامون این فرایند سیر پیشرفت آن را کند می کند.

 فریال مستوفی تاکید کرد پرداختن به این موضوع نباید دچار آفت ورود بدون آمادگی به حوزه های تازه شود؛ ضروریست با پختگی و آمادگی کامل اینکار را انجام دهیم تا نتیجه مطلوب و مورد نظر را بدست بیاوریم.

مستوفی تصریح کرد: هرجند نمی توان گفت که همه مشکلات پولی و بانکی تحریم با ارز دیجیتال رفع می شود اما  ظرفیت استفاده از ارز دیجیتال برای عبور از محدودیت های حاصل از تحریم قابل توجه است؛  باید دید که آمریکا در بخش نظارت و اعمال محدودیت تا چه اندازه ورود پیدا می کند.  

مستوفی اذعان داشت بنا به علاقه شخصی خود مبنی بر پیدا کردن راه حل جدید برای توسعه تجارت و عبور از موانع مالی و بانکی در کشور، در سفرم به ایتالیا با یک موسسه تحقیقاتی معتبر ایتالیایی در این زمینه گفتگو داشتم که حاصل این رایزنی ها سفر کارشناسان این موسسه به ایران بود.

 وی گفت: این موسسه در حال آماده کردن پیشنهادی در این زمینه هستند که در آن راهکارهای ورود به عرصه ارز دیجیتال پیش بینی شده است.

 به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز «بلاک چین»به زنجیره‌ای از بلوک‌ها اطلاق می‌شود که  یک سیستم ثبت اطلاعات و گزارش توزیع شده به صورت غیرمتمرکزرا تشکیل داده اند.بیت کوین اولین کاربرد از این فناوری بود و از بلاک چین برای ذخیره اطلاعات دارایی کاربران بهره برد.

اگر بلاک چین یک سیستم عامل باشد، بیت کوین نرم افزاری روی این سیستم عامل است. در هر بلاک هرگونه اطلاعاتی می‌تواند ثبت شود؛ این اطلاعات می‌تواند جرم و جنایت‌های یک فرد را شامل شود تا نمایش اطلاعات حساب برای دارایی‌ها مانند بیت کوین. در بلاک چین، اطلاعات در بلاک‌ها قرار می‌گیرند و با هم به صورت زنجیره‌ای مرتبط می‌شوند.

 

کد خبر 26642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =